Postne jedi za postne dni
Print Friendly, PDF & Email

Postne jedi nam pridejo prav v času postnih dni, ki se pri katoličanih začnejo od pepelnične srede in trajajo do velike noči, pri tem pa sta veliki petek in pepelnična sreda dneva strogega posta. V času posta, ki si ga lahko določimo tudi sami zaradi osebnega prepričanja, počutja in zdravja, naj bi se odpovedali mesnim dobrotam, katerih smo se najedli v času pusta in tako očistili naše telo odvečne maščobe in našo osebno težo vrnili na čas pred pustom.

Če nimate idej, kaj bi si skuhali v postnem času,  boste spodaj našli 25 okusnih brezmesnih receptov za različne jedi in prepričana sem, da boste našli kaj zanimivega zase.

Ena izmed takšnih jedi je prav gotovo ričet brez mesa, ki spada pod enolončnice in ga lahko kuhamo preko celega leta, saj je zelenjava, ki jo potrebujemo pri pravilnem shranjevanju in skladiščenju na razpolago doma in trgovinah v vseh letnih časih.

Še več jedi pa v nadaljevanju.

Postne jedi ( v času postnih dni)

Ribje jedi

V času postnih dni si lahko pripravimo ribje jedi na več načinov, saj lahko uporabimo sladkovodne ali morske ribe, ne smemo pa pozabiti tudi na školjke.

Meso rib vsebuje veliko vode, zato se lahko hitro pokvari, vsebuje pa tudi veliko rudninske soli, vitaminov in beljakovin, imajo pa sladkovodne ribe bolj izrazit in boljši okus.

  1. Postrvi na žaru.
  2. Klapavice na buzaro.
  3. File osliča v koruznem zdrobu.
  4. Enostavna rižota z morskimi sadeži.
  5. Oslič pečen v pečici skupaj z blitvo.
  6. Morski sadeži v vinski omaki
  7. Pečena skuša.
  8. Rep morske spake na zelenjavi iz pečice.

Juhe

Juhe na nas delujejo krepčilno in zdravilno, zato so tudi dobrodošle v postnem času, ko je naše telo nasičeno z maščobami in sladkorjem, ki smo jih zaužili v času pustovanja.

  1. Porova kremna juha.
  2. Paradižnikova juha z ribano kašo.
  3. Zlata prežganka.
  4. Milijonska juha.

Brezmesne, postne enolončnice

Brezmesne enolončnice lahko pripravimo iz sveže, zamrznjene ali posušene zelenjave in začimb, z dodatkom začimb in soli bodo tudi enolončnice okusne in bomo kar pozabili  na meso in ocvirke.

  1. Kumare s krompirjem.
  2. Manj kalorična enolončnica z jurčki.
  3. Golaž iz stročjega fižola.

 Zelenjava, testenine in riž; kuhane, pražene in pečene jedi

Kombinacija testenin, različne zelenjave, začimb, …. nam dajo lahko čudovite obroke, ki nas nasitijo.

  1. Omaka s tuno za testenine.
  2. Riž s satarašem.
  3. Repa v omaki s krompirjem.
  4. Kodrolistni ohrovt z jajci.
  5. Koruzno krompirjevi žganci z ječmenovo belo kavo.
  6. Slivovi cmoki s skutinim testom.

Solate, peciva in kompoti

Za dopolnitev obroka pa moramo ponuditi tudi solato, kompot ali pa slaščico in tako bomo lažje preživeli postne dni, ki si jih zaradi zdravja lahko določimo tudi sami.

 

  1. Mešana zimska solata.
  2. Endivija z redkvico in fižolom.
  3. Črna redkev in repa z jajci v solati.
  4. Kitajsko zelje s fižolom v solati.

 

  1. Bananina slaščica na hitro.
  2. Kompot iz suhega sadja.
  3. Jogurtovo pecivo z malinami.

Za konec pa še burek oziroma sirnica, ki vedno poteši lakoto in je odlična ideja za brezmesni obrok.

Postne jedi ( v času postnih dni)

Tudi brez mesa si lahko pripravimo okusne in nasitne obroke. Lučka Glaser

Ocena:
Skupaj: 2 Povprečno: 4.5]

Glaser Lučka

Nabiram zelišča in in gozdne sadeže, vrtnarim in vse koristno uporabim v kulinariki. Napisala vam bom tudi sezonsko uporabo rastlin.

Dodaj odgovor