Domači bučni rezanci
Print Friendly, PDF & Email

Domači bučni rezanci imajo okus po oreščkih, kar je na jedilniku lahko nenavadna popestritev.  Posebni pa so tudi zaradi velike vsebnosti bazičnih mineralov, ki jih v velikih količinah vsebujejo bučna semena in pomagajo dvigniti ph v telesu. Domače bučne rezance je težko primerjati s tistimi, ki jih kupujete v trgovinah saj so neprimerljivo okusnejši in brez nepotrebnih živilskih dodatkov. Lahko jih uporabite kot jušni vložek, samostojen obrok ali pa jih posušite in shranite za pozneje. Pripravila sem jih tudi v sladki omaki in bili so odlični. Sama rezance najraje naredim kar ročno saj njihova neenakost še poudari njihovo domačnost. Lahko jih naredite tudi s strojčkom.

Domači bučni rezanci – pripomočki:

  • skleda za pripravo testa
  • metlica za stepanje
  • kavni mlinček
  • pripomoček za mešanje
  • nož
  •  valjar
  • živilska folija
  • papir za peko
  • platnen prt
  • deska za rezanje

Domači bučni rezanci – sestavine:

  • 2 manjši jajci
  • 80 g dobro mletih slanih bučnih semen
  • ščepec soli
  • nekaj žlic pirine pol bele moke
  • 1 do 2 jušni žlici bučnega olja za gnetenje testa

Količina je primerna za en samostojen obrok in en jušni vložek za dve osebi. Čas priprave pol ure.

 

Domači bučni rezanci – postopek priprave:

Najprej v kavnem mlinčku zmeljite 80 g slanih bučnih semen. 

V posodo za mešanje ubijte dve jajci in ju stepite z ročnim pripomočkom za stepanje.

V stepeni jajci dodajte zmleta bučna semena in ščepec soli. Med mešanjem postopno dodajajte še moko.

Ko moka popije jajca testo zgnetite v srednje trdo kepo.

Na kuhinjski pult ali večjo desko nalijte jušno žlico bučnega olja, nanj položite kepo testa in jo dobro pregnetite tako da dobite gladko testo.

Testo z nožem prerežite na polovico in zgnetite dve manjši kepi.

Obe kepi ponovno prerežite in vse štiri kepe oblikujte v kroglice.

Pripravite si pomokan papir za peko, nanj položite nekoliko sploščeno kroglico testa ter preko položite še prozorno živilsko folijo.Preko  folije kar se da tanko zvaljajte kepo testa.

Odstranite folijo, testo posipajte z malo moke in z dlanjo moko pomažite po valjanem testu. Nato testo obrnite ter postopek ponovite še po drugi strani.

Zvaljane kepice testa polagajte na prtič in pustite, da se posušijo le toliko, da jih boste lahko zvijali in rezali a se pri tem ne bodo sprijemale. Posušijo naj se le toliko,da jih boste z lahkoto zvijali in pri tem ne bodo pokale.

Vsako testo malo pomokajte ter moko spet z dlanjo porazdelite.

Testo zvijte v rolo in jo z ostrim nožem narežite na poljubno debele rezine.

Rezance, ki jih boste uporabili za jušni vložek narežite kar se da tanko. Nato jih rahlo pretresajte med prsti toliko časa, da se rezine razpeljejo.

Če želite rezance uporabiti kot samostojno jed rolo testa narežite na širše rezine. Nato jih prav tako rahlo pretresajte med prsti, da se rezine razpeljejo.

Tanjše rezane rezance lahko še sveže uporabite kot jušni vložek. Debelejše narezane pa razporedite na pladenj obložen s papirjem za peko ali prtičem ter jih posušite in suhe pospravite za naslednji obrok.  Uporabite lahko tudi delno suhe.  Čas kuhanja  prilagodite  suhosti testenin.

Po lastnem okusu lahko za jušni vložek uporabite tudi širše rezane rezance, zraven pa dodate še kuhan korenček in sveže sesekljan peteršilj.

Domače bučne rezance lahko uporabite kot zakuho v kokošji juhi namesto zdrobovih cmokov. Lahko pa jih zakuhate tudi v kremno polnovredno bučno juho. V tem primeru je juha lahko nekoliko redkejša. Posušene ali sveže lahko pripravite tudi kot samostojno jed – Domači bučni rezanci v puranji omaki s smetano.

O sestavinah in prehranski vrednosti
Z bučnimi semeni in bučnim oljem v testenine dodate zajetno količino bazičnih mineralov kalij, kalcij in magnezij, ki pomagajo dvigniti ph v telesu. Bučna semena vsebujejo tudi veliko železa (v manjših količinah tudi fosfor, cink, selen in jod), vitamin E, vitamine skupine B ter kar 25 do 30 % zdravih beljakovin. Pirina pol bela moka in bučna semena vsebujejo tudi dovolj vlaknin (ki jih v beli moki brez dodatkov ni) zato je glikemični indeks takšnih testenin ustrezno nizek in primeren tudi za diabetike, ohranjanje zdrave črevesne flore in zdrave telesne teže. Vsebnost mineralov in vitaminov pospešuje in uravnava presnovne procese, ščiti celice pred oksidativnim stresom, pomaga pri sproščanju energije pri presnovnih procesih, ugodno vplivajo na kožo in lase, pomaga pri čiščenju telesa. Vsa kuhana ogljiko hidratna živila v črevesju za presnovo potrebujejo minerale, ki pa jih v prečiščenih živilih ni zato jih telo črpa iz lastnih zalog. Testenine pripravljene z dodatkom bučnih semen mineralov vsebujejo dovolj, zato telesu s takšno jedjo pomagamo, da uspešno izvaja vse presnovne procese brez, da bi bilo pri tem  prikrajšano.
Ocena:
Skupaj: 3 Povprečno: 5]

Irena Franić

Pravilna dieta je »način življenja«, le tako je lahko uspešna na dolgi rok brez stresa in nenehnih odrekanj. Kuhanje in kreiranje novih receptov, uživanje ob dobro pripravljenem obroku v prijetni družbi. Vse to mi daje pravo energijo in dobro se počutim v svoji koži. Moj »način življenja« bi rada delila z vami! Vesela bom, če boste iz tega čudovitega potovanja v magični svet kulinarike odšli bogatejši za kakšno koristno izkušnjo, ki vam bo kasneje v pomoč tudi v domači kuhinji.

Dodaj odgovor