Domači bučni rezanci v puranji omaki s smetano
Print Friendly, PDF & Email

Domači bučni rezanci v puranji omaki s smetano in mladimi bučkami so pripravljeni v nekaj minutah, seveda če imate rezance že pripravljene in posušene (recept za pripravo domačih bučnih rezancev najdete tukaj). Prijeten okus domačih bučnih rezancev po oreščkih, kremasta smetana in hrustljave bučke je nekaj nepozabnega in predvsem zdravega.

Domači bučni rezanci v puranji omaki s smetano – pripomočki:

  • strgalo za zelenjavo julien
  • deska za rezanje
  • nož za zelenjavo
  • globlja kozica
  • pripomoček za mešanje

Domači bučni rezanci v puranji omaki s smetano – sestavine

Za kuhanje rezancev:

  • 150 do 200 g domačih bučnih rezancev
  • voda za kuhanje
  • sol

Za omako:

  • 1 čebula
  • 200 g puranjega mesa (prsi)
  • 1 srednje velika bučka (cca 250 g)
  • 1 dl sladke smetane
  • čajna žlička posušenih domačih zelišč
  • sol po okusu
  • voda za prilivanje pri pripravi omake (po potrebi)
  • voda za kuhanje testenin
  • po želji za oreh velik kos masla ali 2 jušni žlici oljčnega olja (sama sem uporabila oljčno olje)

Domači bučni rezanci v puranji omaki s smetano – postopek priprave:

Čebulo očistite in narežite na majhne kocke. Operite in na julijen narežite ali naribajte mlado bučko. Kos puranjega mesa narežite na majhne kocke. V globljo kozico nalijete 0,5 dl vode in dodate narezano čebulo in narezano puranje meso ter posolite. Kuhajte na tihem ognju. Ko se čebula zmehča in meso termično zadostno obdela (cca 15 minut) dodajte narezane bučke in po okusu še dodatno posolite. Po potrebi dolivajte vodo. Pristavite osoljeno vodo za kuhanje testenin.

Dodajte smetano in zdrobljeno mešanico suhih zelišč ter premešajte. Po nekaj minutah (2 do 5 minut) je omaka gotova. Bučke naj bodo pripravljene na zob. Omaka naj bo tekoča saj bodo testenine nekaj tekočine še popile. Sedaj lahko v omako dodate kuhane domače bučne rezance, maslo ali oljčno olje ter rahlo premešate.

Jed je odlična topla ali hladna, vsekakor pa ji dodajte skledo sveže solate. Za lepši izgled krožnika po vrhu posujte sveže ribani parmezan in nekaj kapljic oljčnega olja.

O sestavinah in prehranski vrednosti
Z bučnimi semeni in bučnim oljem v testenine dodate zajetno količino bazičnih mineralov kalij, kalcij in magnezij, ki pomagajo dvigniti ph v telesu. Bučna semena vsebujejo tudi veliko železa (v manjših količinah tudi fosfor, cink, selen in jod), vitamin E, vitamine skupine B ter kar 25 do 30 % zdravih beljakovin. Pirina pol bela moka in bučna semena vsebujejo tudi dovolj vlaknin (ki jih v beli moki brez dodatkov ni) zato je glikemični indeks takšnih testenin ustrezno nizek in primeren tudi za diabetike, ohranjanje zdrave črevesne flore in zdrave telesne teže. Vsebnost mineralov in vitaminov pospešuje in uravnava presnovne procese, ščiti celice pred oksidativnim stresom, pomaga pri sproščanju energije pri presnovnih procesih, ugodno vplivajo na kožo in lase, pomaga pri čiščenju telesa. Vsa kuhana ogljiko hidratna živila v črevesju za presnovo potrebujejo minerale, ki pa jih v prečiščenih živilih ni zato jih telo črpa iz lastnih zalog. Testenine pripravljene z dodatkom bučnih semen mineralov vsebujejo dovolj, zato telesu s takšno jedjo pomagamo, da uspešno izvaja vse presnovne procese brez, da bi bilo pri tem  prikrajšano. Dodane so tudi beljakovine, ki pa jih kuhajte na nizki temperaturi saj so pripravljene na močni temperaturi za naše telo slabo prebavljive in telo še močneje zakisajo kot sicer. Bučke so užitne tudi surove, zato jih skoraj ni potrebno kuhati. Pripravljene na zob bodo ohranile več termolabilnih snovi in bodo tako za zdravje koristnejše. No ja, kaj pa maslo in smetana, dodana sta za boljši okus jedi in razvajanje brbončic. Pred obrokom za boljšo prebavo zaužijte kozarec vode sobne temperature.
Ocena:
Skupaj: 0 Povprečno: 0]

Irena Franić

Pravilna dieta je »način življenja«, le tako je lahko uspešna na dolgi rok brez stresa in nenehnih odrekanj. Kuhanje in kreiranje novih receptov, uživanje ob dobro pripravljenem obroku v prijetni družbi. Vse to mi daje pravo energijo in dobro se počutim v svoji koži. Moj »način življenja« bi rada delila z vami! Vesela bom, če boste iz tega čudovitega potovanja v magični svet kulinarike odšli bogatejši za kakšno koristno izkušnjo, ki vam bo kasneje v pomoč tudi v domači kuhinji.

Dodaj odgovor