Volčje jabolko divja zakladnica zdravja
Print Friendly, PDF & Email

Volčje jabolko je divja zakladnica zdravja, ki je pri nas razširjeno po vrtovih, jeseni in pozimi pa je sestavni del okrasnih šopkov. Mnogo lastnikov pa sploh ne ve, da je sadež na sredini oranžnega lampijončka užiten in, da skriva pravi zaklad zdravilnih učinkovin. Potrebno pa je opozoriti takoj na začetku, da morajo biti plodovi za uživanje povsem zreli saj le takšni ne vsebujejo alkaloidov, ki nam lahko povzročijo prebavne motnje (seveda, če jih uživamo prekomerno). Dovolj zrele vse pogosteje najdemo tudi v prodaji, če pa jih nabirate v domačem vrtu, morajo biti oranžni lampijončki, v katerih se skriva plod, že povsem posušeni in papirnatega videza.
Obiramo jih pred mrazom dokončno pa dozorijo kar v šopku, na okenski polici ali očiščeni in pripravljeni za sušenje.

Volčje jabolko vsebuje veliko beta karotena, vitamina C, vitaminov skupine B, čreslovine, sluzi,  fosfor, železo in druge rudnine, nekaj taninov in sadnih kislin. Grenčine in alkaloid pa vsebujejo predvsem plodovi, ki niso dovolj zreli. Treba je poudariti tudi to, da je perujsko volčje jabolko, ki ga najdemo na prodajnih policah naših trgovcev vendarle okusnejše od divjega in tistega iz naših vrtov, a vsebuje tudi manj učinkovin. Rastlina spada med razhudnikovke.

Svež zdravilni sadež je uporaben kot dodatek za marmelade, pijače, sladice, kompote, sadne solate ali ali osvežitev, ko se sprehodite po vrtu.
Posušene jagode pa so odličen dodatek k čajnim mešanicam ali pa dve do tri posušene jagode dnevno pogrizljate za krepitev zdravja.

Zapisi navajajo tudi zdravilne lastnosti volčjega jabolka. Naj bi delovale proti obolenjem ledvic in mehurja, revmatizmu, zaradi vsebnosti grenčin ugodno vplivajo na jetra in žolč, imajo diuretične lastnosti zato ugodno vplivajo tudi proti protinu. Poznamo jih tudi pod imeni: perujsko ali navadno volčje jabolko, divja češnja, judovska češnja, rdeča punčica, bimbek, kapska kosmulja, zemeljska češnja ali kitajska laterna.

Volčje jabolko divja zakladnica zdravja – pripomočki:

  • košara za nabiranje
  • gospodinjske rokavice (nabiranje in čiščenje zaradi velike vsebnosti  beta karotena prste obarva oranžno)
  • zabojček obložen s tankim papirjem

Volčje jabolko divja zakladnica zdravja – postopek priprave:

Ko so lampiončki rahlo posušeni in papirnatega videza jih z rokavicami poberete v košaro.

Lampijončke prepolovite in odstranite jagode. Jagodo iz lampijončka odstranite nepoškodovano tako, da z eno roko primete odprt in obrnjen lampijonček s prsti druge roka pa primete jagodo in jo previdno zavrtite. Jagode položite v zabojček obložen s tankim papirjem. Sušite jih na temnem zračnem mestu, lahko tudi v bližini grelnega telesa.

Dobro posušene hranite v zaprti posodi na temnem mestu. 

Pameten nasvet
V Sloveniji obstaja tudi nekaj divjih rastišč. Tudi ti plodovi so užitni a vsebujejo nekoliko več grenčin. Večja vsebnost grenčin pomeni, da plodovi nekomu ne bodo tako okusni, bo pa uživanje takšnih plodov ugodno delovalo na žolčnik. Plodove lahko v zimskem obdobju za krepitev splošnega zdravja uporabite tudi kot dodatek vsakodnevni porciji suhega, svežega sadja in oreščkov.

Na fotografiji je moja zimska doza vitaminov in mineralov: posušeno, zamrznjeno in sveže sadje, posušena volčja jabolka ter napitek zdravja za vsak dan.

Ocena:
Skupaj: 0 Povprečno: 0]

Irena Franić

Kuhanje in kreiranje novih receptov, uživanje ob dobro pripravljenem obroku v prijetni družbi. Vse to mi daje pravo energijo in dobro se počutim v svoji koži. Moj »način življenja« bi rada delila z vami! Vesela bom, če boste iz tega čudovitega potovanja v magični svet kulinarike odšli bogatejši za kakšno koristno izkušnjo, ki vam bo kasneje v pomoč tudi v domači kuhinji.

Dodaj odgovor