Pomladne peteršiljeve korenine v kozarcu
Print Friendly, PDF & Email

Pomladne peteršiljeve korenine v kozarcu so v kulinariki lahko zelo dobrodošel in predvsem koristen dodatek jedem. Takšen dodatek izboljša okus in prehransko vrednost. Če je zima mila peteršilj lahko prezimi na vrtu in preden vznikne nov so lističi starega še kako uporabni. Peteršilj je dvoletna rastlina in korenina naslednje leto postane žilava in po mnenju mnogih neuporabna. Pa vendar v sebi skriva zaklad, ki ga ne gre zavreči.

Pomladne peteršiljeve korenine v kozarcu – pripomočki:

  • deska
  • oster nož
  • blender
  • manjši kozarček za vlaganje
  • papirnata brisača

Pomladne peteršiljeve korenine v kozarcu – sestavine:

  • peteršiljeve korenine
  • oljčno olje

Pomladne peteršiljeve korenine v kozarcu – postopek priprave

Peteršiljeve korenine, ki prezimijo na vrtu poberete in dobro očistite. Kakšen dan jih pustite, da nekoliko povenejo in se osušijo.

Z ostrim nožem jih narežite na rezine ter na drobno zmeljite v električnem mešalniku.

Glede na količino peteršiljevih korenin. ki so vam na voljo pripravite ustrezno velikost kozarčka za vlaganje. Na dno dodajte nekaj žličk zmletih korenin, dobro potlačite in prelijte z malo oljčnega olja.

Postopek ponavljajte tolikokrat, da porabite zmlete korenine. Preden zalijte vsebino z oljčnim oljem vsakič vsebino kozarčka dobro potlačite, tako, da iztisnete kar se da veliko zraka. 

Ko napolnite kozarček do roba vsebino dobro poravnajte in s papirnato brisačo obrišite rob kozarčka. 

Po vrhu nalijte oljčno olje, da preprečite dostop zraka in preprečite oksidacijo.

Pripravljeno vsebino zaprite in kozarček do porabe hranite v hladilniku. 

Pameten nsavet
Tako pripravljene korenine peteršilja so uporabne kot dodatek kuhanim jedem, solatam, zeliščnim skutam in namazom. Vedno pri roki, ko jih potrebujemo za obogatitev jedi.
O sestavinah in prehranski vrednosti
Poznamo preko 30 vrst peteršilja, za kulinarično uporabo pa je dovolj, če ga opredelimo kot gladkolistni, kodrasti in koreninasti peteršilj. Poleg listov tudi korenina peteršilja vsebuje pravi zaklad. Največ ga je v jesenski korenini a tudi pomladanska ni za odpis saj poleg ostalih sestavin vsebuje veliko neprebavljivih prehranskih vlaknin, ki so v današnji prehrani še kako potrebne. Dobrodošle so tudi za diabetike saj z dodatkom takšnega pripravka jedem znižujejo glikemični indeks. Tako listi kot korenina vsebujejo železo, mangan, kalcij, magnezij, fosfor in vitamine A, C, E in B1. Ljudje, ki pogosto uživajo alkohol bi morali redno uživati peteršilj saj visoka vsebnost mangana nadomešča izgube tega minerala iz telesa, ki jih povzroča alkohol. Peteršilj velja kot splošno krepčilo zato so starejši ljudje s pomočjo peteršilja vitalnejši. Korenina vsebuje tudi 3 do 4 – krat več eteričnega olja kot listi (listi 0d 0,04 % do 0,3 %, korenina 0,1 %). Peteršiljeva korenina je močan diuretik zato pomaga pri vnetjih sečil, pomaga odpravljati ledvične kamne in kopičenje vode v telesu. Peteršilj vsebuje tudi fitoestrogene, ki pomagajo krčiti maternico, spodbujajo prešibke menstruacije. Zato se ga nosečnice naj izogibajo. 
Ocena:
Skupaj: 2 Povprečno: 5]

Irena Franić

Pravilna dieta je »način življenja«, le tako je lahko uspešna na dolgi rok brez stresa in nenehnih odrekanj. Samo tako si lahko pridobimo zadostno količino energije in ohranimo svoje zdravje, da smo se sposobni spopadati z današnjim hitrim tempom in obveznostmi, ki jih nalaga življenje. Zato vedno razmišljam o tem kako z lastno žlico ohraniti svoje zdravje in dobro počutje z veliko mero hedonizma in ekonomičnim pristopom v gospodinjstvu. Okusno pripravljeno hrano vedno jem počasi, tako je užitek večji in traja dlje, tako zadovoljim vse moje čute, zadovoljno pa je tudi moje telo. Hrana mi daje pravo energijo in dobro se počutim v svoji koži. Moj »način življenja« bi rada delila z vami! Vesela bom, če boste iz tega čudovitega potovanja v magični svet kulinarike odšli bogatejši za kakšno koristno izkušnjo, ki vam bo kasneje v pomoč tudi v domači kuhinji. Med mojimi recepti vas bo vedno čakal tudi komentar o prehranski vrednosti obroka. Tako boste vedeli, da ste jedli tudi zdravo (ne samo za Obliznit Prste). Kaj več pa boste seveda prebrali v knjigi . . . Z živili ravnajte gospodarno in predvsem spoštljivo saj imajo kot vsaka materija v vesolju svoje zakonitosti, energijo in namen. Spoštujte in ohranjajte kar vam je dano saj tako ohranjate tudi sebe.

Dodaj odgovor