Namaz iz čičerke in tune
Print Friendly, PDF & Email

Namaz iz čičerke in tune je okusna in hitro pripravljena alternativa že pripravljenim namazom iz trgovine, ki so največkrat polni konzervansov zaradi dolgega roka trajanja. Prehransko uravnotežen namaz vsebuje vsa makro hranila zato vas bo oskrbel s pravo energijo. Okusen in primeren za hitri prigrizek, predjed ali službeno malico. Brez zadržkov ga lahko uživajo tako diabetiki in vsi, ki skrbijo za zdravje. Kot dober vir beljakovin je primeren tudi za tiste, ki ne uživajo beljakovin živalskega izvora.

Namaz iz čičerke in tune – pripomočki:

  • električni mešalnik (sekljalnik)
  • deska
  • nož
  • stekleni kozarčki s pokrovom

Namaz iz čičerke in tune – sestavine:

  • 300 g kuhane čičerke
  • 120 g tune v lastnem soku
  • 50 g masla
  • 0,5 dl limoninega soka
  • voda po potrebi
  • 2 do 3 jušne žlice oljčnega olja
  • sol po okusu
  • sveže mlet poper po okusu
  • pol čajne žličke zdrobljenih domačih sušenih začimb
  • zrno česna
  • mleta rdeča paprika

Čas priprave le nekaj minut. Količina je primerna za 4 do 6 oseb kot predjed ali za nekaj dnevno hrambo v hladilniku.

Namaz iz čičerke in tune – postopek priprave:

V posodo električnega sekljalnika stresite kuhano in ohlajeno čičerko. Dodajte maslo, tuno brez soka, zdrobljeno mešanico suhih začimb, sol in poper po okusu, sok limone ter po potrebi med mešanjem dolivajte vodo.

Ko je namaz homogeno premešan ga polovico lahko odvzamete, v drugo polovico pa dodate pol čajne žličke sladke mlete rdeče paprike. Ponovno premešajte in po potrebi prilijte še nekaj kapljic vode za lažje mešanje.

Tako boste v enem mahu dobili dva odlična namaza.

Pameten nasvet
Kot predjed k ribjim jedem namaz lahko servirate v lupino školjke. Sama imam spravljene ravno za takšne primere. Čistite pa jih enostavno kar v pomivalcu za posodo. Ostanek namaza hranite v hladilniku v dobro zaprtih steklenih kozarčkih še vsaj tri dni (če ga seveda ne boste prej pojedli). Hladen namaz se zaradi dodatka masla lepo strdi zato ga lahko za predjed ali prigrizek servirate tudi kot zavitek v listu solate  . . . ali pa ga gurmansko postrežete na listu kapucinke ter zraven dodate še nekaj cvetov. Namaz lahko pripravite tudi iz ustrezne količine že kuhane čičerke iz konzerve (v tem primeru ne bo tako zdrav prihranili pa boste nekaj časa). Ko kuham čičerko je skuham nekaj več in pripravim tudi namaz, tako sama prihranim nekaj časa.

O sestavinah in prehranski vrednosti
Čičerka vsebuje veliko prehranskih vlaknin in beljakovin. Z dodatkom tune jed obogatimo tudi z omega-3 maščobnimi kislinami, ki jih danes v naši prehrani tako primanjkuje. Kuhana in beljakovinska živila imajo po presnovi kisli učinek na telo. Z dodatkom limoninega soka, suhih začimb in česna pa ta učinek nekoliko popravimo. Povečamo pa tudi nivo žive energije po Bovisovi lestvici. Namaz ima zaradi kombinacije uporabljenih živil nizek glikemični indeks in nasiti za dlje časa zato je primeren tako za diabetike, kot tudi za ohranjanje zdrave telesne teže, sitosti in pozitivne energije. Serviran s kapucinkami pa bo vseboval tudi veliko antiseptičnih snovi in še dodatno količino žive energije, antioksidantov, mineralov in beta karotena.

Če želite popestriti svoj jedilnik ali presenetiti goste lahko pripravite tudi:

Ocena:
Skupaj: 1 Povprečno: 3]

Irena Franić

Pravilna dieta je »način življenja«, le tako je lahko uspešna na dolgi rok brez stresa in nenehnih odrekanj. Samo tako si lahko pridobimo zadostno količino energije in ohranimo svoje zdravje, da smo se sposobni spopadati z današnjim hitrim tempom in obveznostmi, ki jih nalaga življenje. Zato vedno razmišljam o tem kako z lastno žlico ohraniti svoje zdravje in dobro počutje z veliko mero hedonizma in ekonomičnim pristopom v gospodinjstvu. Okusno pripravljeno hrano vedno jem počasi, tako je užitek večji in traja dlje, tako zadovoljim vse moje čute, zadovoljno pa je tudi moje telo. Hrana mi daje pravo energijo in dobro se počutim v svoji koži. Moj »način življenja« bi rada delila z vami! Vesela bom, če boste iz tega čudovitega potovanja v magični svet kulinarike odšli bogatejši za kakšno koristno izkušnjo, ki vam bo kasneje v pomoč tudi v domači kuhinji. Med mojimi recepti vas bo vedno čakal tudi komentar o prehranski vrednosti obroka. Tako boste vedeli, da ste jedli tudi zdravo (ne samo za Obliznit Prste). Kaj več pa boste seveda prebrali v knjigi . . . Z živili ravnajte gospodarno in predvsem spoštljivo saj imajo kot vsaka materija v vesolju svoje zakonitosti, energijo in namen. Spoštujte in ohranjajte kar vam je dano saj tako ohranjate tudi sebe.

Dodaj odgovor