Zdrav tahini ali sezamovo maslo
Print Friendly, PDF & Email

Zdrav tahini ali sezamovo maslo je enostavno za pripraviti in porabimo samo 5 minut dragocenega časa za pripravo domačega namaza brez umetnih dodatkov. Tahini ima kremasto strukturo, okus ima pa po oreščkih. Za ljudi, ki imajo alergijo na oreščke, je tahini ali sezamovo maslo odlično nadomestilo. Tahini lahko uporabljamo samostojno za namaz ali pa kakor dodatek raznim namazom, prelivom za solate ali dodatek raznim jedem, jogurtu, dodajamo ga lahko sadnim in zelenjavnim prelivom, ovsenim kosmičem … Namesto majoneze si sendvič naredimo s tahini namazom … ali pa v tahini pomakamo svežo zelenjavo.

Ta namaz podobno pripravljajo na Bližnjem vzhodu že več kakor 4000 let zaradi zdravilnosti in okusnosti ter široke uporabe le-tega.

Sezamovo seme je majhno, a vsebuje veliko vitaminov, mineralov in mnogo drugih človeku potrebnih snovi, tako da ugodno vpliva na telo, preprečuje diabetes, niža raven holesterola, blaži artritis, uravnava krvni pritisk, zdravo vpliva na srce, izboljšuje prebavo, ima vpliv na kožo, da ta postaja bolj zdrava in lepša … Dober je za spanec in veselje.

Sezamova semena na 100 g vsebujejo 586 kalorij, 20 g beljakovin, 50 g zdrave nenasičene maščobe, 24 g ogljikovih hidratov, 5 g vlaknin, 14,55 mg železa, 975 mg kalcija, 351 mg magnezija, 468 mg kalija, 629 mg fosforja, 12 mg natrija, 2,46 mg mangana, 7,75 mg cinka, 4,08 mg bakra, 34,4 mcg selena, 30 mcg kroma. Vsebujejo tudi vitamine B1, B2, B3, B5, B6, B9, B12, E in C.

Pripomočki za pripravo zdravega tahinija ali sezamovega masla:

  • tehtnica
  • ponev
  • sekljalnik
  • žlica
  • štedilnik
  • posoda, ki ima pokrovček za shranjevanje
  • hladilnik

Sestavine za pripravo zdravega tahinija ali sezamovega masla:

Za 200 g namaza:

  • 140 g sezama
  • 60 g sezamovega ali ekstra deviškega oljčnega olja
  • 1 žlička morske soli

Postopek za pripravo zdravega tahinija ali sezamovega masla:

Sezamova semena odtehtamo, damo v ponev ter jih na srednji temperaturi pražimo med stalnim mešanjem, da sezam malo pozlati in zadiši po oreščkih.

Ko se sezam malo ohladi, ga preložimo v sekljalnik in ga sesekljamo.

Dodamo olje in sol ter ponovno vključimo sekljalnik, da zmes postane gladka.

In to je tahini, ki ga preložimo v posodico, ki dobro tesni, in shranimo v hladilniku do + 5 °C. Tako shranjen tahini namaz je uporaben najmanj 14 dni in ga lahko uporabljamo po lastni želji.

Tahini namaz je najbolj zdrav med vsemi namazi, pa seveda tudi zelo okusen.

Pripravila sem vam tudi drugačne namaze, da bodo zajtrki in prigrizki bolj slastni in raznoliki:

Ocena:
Skupaj: 2 Povprečno: 5]

Glaser Lučka

Nabiram zelišča in in gozdne sadeže, vrtnarim in vse koristno uporabim v kulinariki. Napisala vam bom tudi sezonsko uporabo rastlin.

Dodaj odgovor