Solata iz sveže repe, repne cime in sira
Print Friendly, PDF & Email

Solata iz sveže repe, repne cime in sira bo prišla prav, ko ne bo druge zelenjave. Osvežujoča, hranilna in polna zdravih sestavin, ki nam jih v zimskih dneh primanjkuje. Pozabljena repa, ki je bila nekoč spravljena v zasipnicah skupaj s cimo glavna hrana zimskega obdobja se ponovno vrača na naše krožnike. V vse pogostejših milih zimah lahko pokrito pustite kar na vrtu. Svežo mlado repo uživamo do srede jeseni (če je zima mila ali iz zasipnice do pomladi), skisano najpogosteje čez zimo in vse leto.

Solata iz sveže repe, repne cime in sira – pripomočki:

  • nož
  • deska
  • nož za lupljenje
  • strgalo
  • posoda za pripravo solate
  • pripomoček za mešanje

Solata iz sveže repe, repne cime in sira – sestavine:

  • 200 g sveže repe (1 srednja) z cimo
  • 80 g mladega kravjega sira
  • poper po okusu
  • sol po okusu
  • 1 do 2 jušni žlici oljčnega ali bučnega olja (po lastnem okusu)
  • rezina ali dve kruha

Solata iz sveže repe, repne cime in sira – postopek priprave:

Repni gomolj dobro operite, očistite odmrle dele in ga olupite. Operite tudi še uporabne zelene liste (ali cime). Repni gomolj s strgalom naribajte na poljubno velikost (sama imam raje »debelejše rezance«). Preko vsega posipajte še narezane zelene liste rastline (ali cime).

Z istim strgalom preko naribajte tudi mlad kravji sir.  Po okusu dodajte sol in sveže mleti poper, ter oljčno ali bučno olje.

Dobro premešajte in ponudite z rezino popečenega kruha (sama najraje uporabim domač kruh z dodatki saj je okus obroka še boljši in količina hranil raznovrstnejša).

Pameten nasvet
Za svežo solato repo z vrta pobirajte sproti, kot jo boste potrebovali (v pozno zimo jo prodajajo tudi na tržnicah in marketih). Če želite pripraviti več samostojnih krožnikov sestavine za solato ribajte kar na krožnike, preko dodajte začimbe in kar tako ponudite, solatno grmado si naj vsak jedec zmeša sam. Solata je odlična tudi z rezino kamutovega kruha s suhimi slivami in čokolado saj sladke slive in grenka čokolada dodajo novo gurmansko dimenzijo. Lahko dodate tudi kruh z makom in lešniki, tako obogaten kruh vsebuje še dodatno količino dragocenih hranil. Repne gomolje lahko spravite tudi v temen vlažen prostor in jih silite, da poženejo mlade krhke liste, ki so odlični za solato.

Lepši gomolji so uporabni celo za čudovit zimski šopek.

O sestavinah in prehranski vrednosti
Kisla repa naše telo oskrbi tako z beljakovinami, kot z ogljikovimi hidrati in balastnimi snovmi. Je tudi bogat vir mineralov (kalcija, natrija, kalija, magnezija, železa in fosforja), vitaminov (B1, B2, B3 in C), folne kisline in antioksidantov, ki zavirajo procese staranja. Vsebuje pa tudi rastlinsko obliko vitamina K (točneje filokinon ali vitamin K1), ki je pomemben za vezavo beljakovine osteokalcin s kalcijem, saj šele tako lahko nastane nova kostnina. Vitamina K tudi razmaščuje in čisti kri. V repi prisotni glukozinolati, ki vsebujejo tudi veliko žvepla v zimskem času koristno vplivajo na dihala. Zaradi vsebnosti žvepla, ki sodeluje pri nastajanju heparina (najpomembnejši telesni antikoagulant) lahko repo uživamo tudi kot učinkovito obrambo pred krvnimi strdki. Žveplene snovi so pomembne tudi pri nastajanju inzulina zato je repa odlična hrana tudi za diabetike. Kisla repa pospešuje presnovo in ureja prebavo, zavira delovanje kancerogenih snovi in tako preprečuje raka na črevesju. Tako sestavljen obrok vsebuje vsa makrohranila, obilico vitaminov, mineralov in klorofila. Primeren je za ohranjanje dobre prebave, imunskega sistema, ohranjanje zdrave telesne teže. Zaradi vsebnosti veliko vlaknin, malo sladkorjev in obilo žveplenih spojin je primeren tudi za diabetike. Vsebuje veliko antioksidantov in žive energije, ki je v zimskem času zaradi uživanja pretežno kuhane hrane primanjkuje. Na telo ima bazni učinek po presnovi.

K solati lahko ponudite:

Ocena:
Skupaj: 2 Povprečno: 5]

Irena Franić

Pravilna dieta je »način življenja«, le tako je lahko uspešna na dolgi rok brez stresa in nenehnih odrekanj. Samo tako si lahko pridobimo zadostno količino energije in ohranimo svoje zdravje, da smo se sposobni spopadati z današnjim hitrim tempom in obveznostmi, ki jih nalaga življenje. Zato vedno razmišljam o tem kako z lastno žlico ohraniti svoje zdravje in dobro počutje z veliko mero hedonizma in ekonomičnim pristopom v gospodinjstvu. Okusno pripravljeno hrano vedno jem počasi, tako je užitek večji in traja dlje, tako zadovoljim vse moje čute, zadovoljno pa je tudi moje telo. Hrana mi daje pravo energijo in dobro se počutim v svoji koži. Moj »način življenja« bi rada delila z vami! Vesela bom, če boste iz tega čudovitega potovanja v magični svet kulinarike odšli bogatejši za kakšno koristno izkušnjo, ki vam bo kasneje v pomoč tudi v domači kuhinji. Med mojimi recepti vas bo vedno čakal tudi komentar o prehranski vrednosti obroka. Tako boste vedeli, da ste jedli tudi zdravo (ne samo za Obliznit Prste). Kaj več pa boste seveda prebrali v knjigi . . . Z živili ravnajte gospodarno in predvsem spoštljivo saj imajo kot vsaka materija v vesolju svoje zakonitosti, energijo in namen. Spoštujte in ohranjajte kar vam je dano saj tako ohranjate tudi sebe.

Dodaj odgovor