Kako skuhati fižol, da bo manj napenjal
Print Friendly, PDF & Email

Mnogi obožujejo kuhan fižol v zrnju v vseh mogočih jedeh a ga ne jedo, saj imajo po takšnih jedeh težave z napenjanjem in vetrovi. Kako skuhati fižol, da bo tovrstnih težav manj?

kuhanje-fizola-5

Kako skuhati fižol, da bo manj napenjal – pripomočki:

  • skleda za namakanje
  • posoda za kuhanje fižola
  • posoda za pripravo vrele vode
  • večja cedilka
  • pripomoček za mešanje

Kako skuhati fižol, da bo manj napenjal – sestavine:

  • 400 g do 500 g namočenega fižola
  • 3 lovorovi listi (lahko tudi janež, kumina, šetraj)
  • sol
  • dva lonca vode

Kako skuhati fižol, da bo manj napenjal – postopek priprave

Večer pred kuhanjem fižol namočite v vsaj trikratno količino vode. Vodo zamenjajte še dvakrat in sicer zjutraj in pred kuhanjem. Lonec z vodo, lovorovim listom in fižolom postavite na ogenj ter kuhajte še 10 minut po tem ko vsebina zavre.

kuhanje-fizola-2

Paralelno v drugem loncu zavrite osoljeno vodo. Fižol na hitro precedite in ponovno zalijte z slano vrelo vodo.

kuhanje-fizola-3-4

Kuhajte tako dolgo, da bo fižol primerno mehak. Čas kuhanja suhega fižola je odvisen od starosti in časa namakanja zato je čas kuhanja težko natančno določiti. Najbolje ga je proti koncu kuhanja poskusiti, vsekakor pa ne dlje kot eno uro. Iz tako kuhanega fižola lahko pripravite vrsto odličnih jedi (Jota drugače in bolj zdravo, Dušeno kislo zelje s fižolom in piščancem).

Pameten nasvet
K manjšemu napenjanju poleg daljšega časa namakanja in večkratne menjave vode pripomorejo tudi janež, kumina, šetraj ali lovorov list.
Zanimivost
Fižol v restavracijah je zaradi pomanjkanja časa največkrat namakan krajši čas, skuhan pa kar v isti vodi kot je bil namakan zato ga tisti, ki so na to občutljivi raje ne jedo saj so težave po zaužitju takega živila prehude.
O sestavinah in prehranski vrednosti
Če se priprave fižola in stročnic lotite nekoliko drugače lahko moteče učinke omilite ali celo preprečite. Razlog za napenjanje in vetrove po zaužitju pa tiči tudi v prehranski sestavi le teh. Stročnice namreč vsebujejo rafinozo – sladkor, ki je sestavljen iz glukoze, fruktoze in galaktoze. Ker naše telo nima encima, ki bi v tankem črevesu ustrezno presnovil galaktozo le ta skozi prebavni trakt vse do debelega črevesa pride nespremenjena. Šele v debelem črevesu jo kot vir hrane uporabijo tam nastanjene črevesne bakterije, predvsem Escherichia coli. Stranski produkt metabolizma mikroorganizmov pri presnovi galaktoze pa so plini vodik, ogljikov dioksid in metan, le ti pa v črevesju povzročajo napihnjenost in vetrove. Da se izognete napenjanju in vetrovom lahko fižol pustite, da prične kaliti (vodo med tem redno menjujte) saj proces kaljenja v stročnicah ustvari encim galaktozidazo, ki je sposoben galaktozo razgraditi. Že samo namakanje dan pred kuhanjem sproži proces kaljenja.
Ocena:
Skupaj: 28 Povprečno: 4.2]

Irena Franić

Kuhanje in kreiranje novih receptov, uživanje ob dobro pripravljenem obroku v prijetni družbi. Vse to mi daje pravo energijo in dobro se počutim v svoji koži. Moj »način življenja« bi rada delila z vami! Vesela bom, če boste iz tega čudovitega potovanja v magični svet kulinarike odšli bogatejši za kakšno koristno izkušnjo, ki vam bo kasneje v pomoč tudi v domači kuhinji.

Dodaj odgovor