Zobatec in trilje s krompirjem in brokolijem
Print Friendly, PDF & Email

Tako zobatec, kot trilje (bradači) so odlične bele ribe za pripravo na žaru. Trilje imajo močan vonj in okus po jodu, ravno zato so nekaterim prava poslastica, drugi pa jih ne marajo.

zobatec-in-trilje-s-krompirjem-in-brokolijem-8

Zobatec in trilje s krompirjem in brokolijem – pripomočki:

  • manjši oster nož za čiščenje zelenjave in rib
  • ostre škarje
  • lupilec
  • deska
  • nabrazdana ponev za žar
  • dve lopatki za obračanje ribe

Zobatec in trilje s krompirjem in brokolijem – sestavine:

  • zobatec-in-trilje-s-krompirjem-in-brokolijem-1(en porcijski zobatec po osebi, dve trilje po osebi, dva krompirja in toliko brokolija po osebi)
  • (na fotografijah za dve osebi)
  • dva manjša zobatca
  • tri trilje
  • po en list svežega žajblja ali rožmarina za vsako ribo
  • 4 srednje velike krompirje
  • 4 mlade čebulice
  • vejica origana
  • srednje velik brokoli
  • sol
  • oljčno olje
  • sezamovo olje za peko

Zobatec in trilje s krompirjem in brokolijem – postopek priprave

Zobatcem in triljam najprej z ostrimi škarjami odrežete hrbtne, prsne in trebušne plavuti. Nato očistite luske, odstranite škrge in drobovino, ki jo boste izvlekli z škrgami. Z ostrim nožen zarežete med izločilom in sprednjima trebušnima plavutma ter očistite še trebušno votlino. Ribe rahlo operite, če ste kje na morju in je voda čista najbolje kar v morski vodi. Osušite jih ter pokrijte z mokro platneno krpo ali papirnato brisačo. Vsaki ribi v očiščeno trebušno votlino dajte svež žajbljev list ali manjšo vejico svežega rožmarina. Do peke jih hranite na hladnem.

zobatec-in-trilje-s-krompirjem-in-brokolijem-4

Očistite in narežite zelenjavo. Krompir in čebulice dajte v osoljeno vodo kuhat nekoliko prej kot brokoli saj se kuhajo dlje.

zobatec-in-trilje-s-krompirjem-in-brokolijem-2

zobatec-in-trilje-s-krompirjem-in-brokolijem-3

Nato dobro segrejte nabrazdano ponev in jo tik pred peko naoljite s sezamovim oljem tako, da olje s papirnato brisačo enakomerno razmažete. Z isto brisačo še enkrat po zunanji strani obrišite ribe saj jih boste tako hkrati osušili in naoljili. Preden ribo položite na ogreto ponev jo nasolite po trebušni votlini tako kot kaže fotografija.

zobatec-in-trilje-s-krompirjem-in-brokolijem-5

Sedaj pecite na zmernem ognju in ribo posolite tudi po zgornji površini (solite zmerno ali nekoliko manj, če ste ribo čistili v morski vodi). Ko se riba odlepi od ponve jo z široko lopatko previdno obrnete na drugo stran. Rahlo jo posolite tudi na drugi strani. Če je riba pečena preverite tako, da z vilicami pridvignete meso na notranji strani v trebušni votlini. Če riba pri kosti ni več krvava in se meso oddvaja od kosti je riba pečena.

zobatec-in-trilje-s-krompirjem-in-brokolijem-6

Od rib pripravljenih na barki bodo imeli nekaj tudi galebi in ribe, ki plavajo naokrog. Ker so kosti organski odpadki jih brez zadržkov lahko vržete nazaj v morje.

DSCN6494

zobatec-in-trilje-s-krompirjem-in-brokolijem-9

 

Pameten nasvet
Če se vam riba pri peki vedno razpade upoštevajte nekaj nasvetov iz prakse!
  1. Ribo v trebušni votlini ob hrbtenjači dobro zarežite z nožem in z tekočo vodo sperite krvavi del saj se bo tako lepše spekla.
  2. Ribo imejte med skladiščenjem do peke pokrito z vlažno krpo ali papirnato brisačo, da se v hladilniku koža ne izsuši preveč.
  3. Ne solite in marinirajte je pred peko saj sol nase veže vlago zato boste ribo bolj skuhali kot hrustljavo zapekli.
  4. Pred peko ponev dobro segrejte. Ko pričnete s peko temperaturo nekoliko zmanjšajte.
  5. Večjo ribo solite tik pred peko le v trebušno votlino. Po zunanji strani jo posolite šele tik preden jo obrnete. Po drugi strani pa šele ko ste jo prvič obrnili. Tako sol ne bo potegnila vlage iz ribe in bo riba hrustljavo zapečena.
  6. Ribo med peko obrnite samo enkrat!
  7. Sveža riba ne potrebuje marinade in omak! Najbolj zagotovo jo prepoznate po upadlem trebušnem delu med izločili in trebušnima plavutma.
  8. Najboljša je trilja ” od kamna”. Tista, ki jo lovijo z vršami ali na trnek in se giblje na kamnitem morskem dnu.
O sestavinah in prehranski vrednosti
Energijska in hranilna vrednost tako bele kot plave ribe je odvisna od letnega časa, ko je bila ulovljena, temperature morja, drstenja, količine in vrste hrane in pa seveda od življenjskega okolja kjer je bila ulovljena. Zobatec in trilja ali bradač (SSKJ: Trilja -e ž (i) zool. morska riba rdečkaste barve z dolgima mesnatima izrastkoma pod spodnjo čeljustjo; bradač) spadata v skupino manj mastnih belih rib a kljub temu vsebujeta zadostne količine zdravih maščob (predvsem omega-3). Kalorično pa sta zaradi tega manj bogati od plave ribe, ki maščobe vsebuje več. Ribe so beljakovinsko živilo zato jim glikemičnega indeksa ne merimo. Krompirju pripravljenem z brokolijem, ki vsebuje veliko prehranskih vlaknin in mineralov pa smo tako znižali glikemični indeks. Oljčno olje po ribi in zelenjavi pokapljajte tik pred serviranjem saj tako ohranite bogato prehransko vrednost, ki bi jo s termično obdelavo uničili. Obrok vsebuje zdrave maščobe, lahko prebavljive beljakovine, dovolj balastnih snovi in veliko joda. Primerno za diabetike, ohranjanje zdrave telesne teže ter razne druge diete.
Ocena:
Skupaj: 2 Povprečno: 4]

Irena Franić

Pravilna dieta je »način življenja«, le tako je lahko uspešna na dolgi rok brez stresa in nenehnih odrekanj. Samo tako si lahko pridobimo zadostno količino energije in ohranimo svoje zdravje, da smo se sposobni spopadati z današnjim hitrim tempom in obveznostmi, ki jih nalaga življenje. Zato vedno razmišljam o tem kako z lastno žlico ohraniti svoje zdravje in dobro počutje z veliko mero hedonizma in ekonomičnim pristopom v gospodinjstvu. Okusno pripravljeno hrano vedno jem počasi, tako je užitek večji in traja dlje, tako zadovoljim vse moje čute, zadovoljno pa je tudi moje telo. Hrana mi daje pravo energijo in dobro se počutim v svoji koži. Moj »način življenja« bi rada delila z vami! Vesela bom, če boste iz tega čudovitega potovanja v magični svet kulinarike odšli bogatejši za kakšno koristno izkušnjo, ki vam bo kasneje v pomoč tudi v domači kuhinji. Med mojimi recepti vas bo vedno čakal tudi komentar o prehranski vrednosti obroka. Tako boste vedeli, da ste jedli tudi zdravo (ne samo za Obliznit Prste). Kaj več pa boste seveda prebrali v knjigi . . . Z živili ravnajte gospodarno in predvsem spoštljivo saj imajo kot vsaka materija v vesolju svoje zakonitosti, energijo in namen. Spoštujte in ohranjajte kar vam je dano saj tako ohranjate tudi sebe.

Dodaj odgovor