Pečena domača kokoš s kostanji
Print Friendly, PDF & Email

Pripravite pečeno domačo kokoš nekoliko drugače. Teknila vam bo kot še nikoli. Kombinacija se mogoče sliši noro, a, verjemite mi, topi se v ustih. Kostanji so prav tako odlični, če jih dodate slanim jedem, saj dajo prav poseben okus in aromo.

pecena-domaca-kokos-s-kostanji-10

 Pečena domača kokoš s kostanji – pripomočki

  • oster nož
  • deska za rezanje
  • pekač s pokrovom

Pečena domača kokoš s kostanji – sestavine

  • pol domače kokoši
  • nekaj krompirjev
  • srednje velik jajčevec
  • pol paprike
  • pol večje čebule
  • nekaj zrn česna
  • olupljeni na pol kuhani kostanji
  • nekaj stebel suhih začimb
  • začimbe: sol, mleta sladka paprika, timijan, sveži rožmarin in žajbelj (lahko tudi po lastnem okusu in presoji)
  • nekaj žličk sezamovega olja
  • nekaj žličk vode

Količina sestavin je odvisna od števila jedcev in njihovega apetita. Bolje več, kot premalo, saj je tako dobro, da lahko pekač dobi luknjo!

Pečena domača kokoš s kostanji – postopek priprave

Očistite in narežete vso zelenjavo. Po želji lahko uporabite tudi katero drugo, le kostanje ne izločite.

pecena-domaca-kokos-s-kostanji-1

Sesekljajte česen in ga strite skupaj s soljo, mleto sladko papriko in suhim timijanom.

pecena-domaca-kokos-s-kostanji-2

pecena-domaca-kokos-s-kostanji-3

S tako pripravljeno marinado dobro natrite polovico domače kokoši.

pecena-domaca-kokos-s-kostanji-4

Na dno pekača položite suha stebla začimb, preko posujte zelenjavo in kuhane kostanje na vrhu pa položite marinirano kokoš s kožo navzgor.

pecena-domaca-kokos-s-kostanji-5

pecena-domaca-kokos-s-kostanji-7

Zelenjavo posolite in naoljite z zelo malo sezamovega olja.Prilijte nekaj žličk vode (nekaj vode spusti tudi zelenjava), pokrijte pekač in ga postavite v pečico segreto na 170° C. Na tej temperaturi pecite slabi dve uri. Zadnjih 10 minut pekač odkrijte, kokoš in zelenjavo pa polijte s sokom, ki se je izcedil na dno pekača. Na gril zapecite še približno 10 minut – da kokoš dobi lepo hrustljavo kožico.

pecena-domaca-kokos-s-kostanji-8

pecena-domaca-kokos-s-kostanji-9

Med peko imate vsaj uro časa, da v družbi spijete kavo ali postorite kaj drugega. Kosilo se bo pripravilo kar samo.

Pameten nasvet
Ko osmukate liste suhim domačim začimbam stebel nikar ne zavrzite, za podlogo pečenkam dajo božansko aromo. Spravite jih v steklen kozarec in dobro zaprite, saj so eterična olja, ki jim dajejo aromo hlapljiva. Kostanj se k slanim jedem tradicionalno uporablja predvsem v francoski kuhinji. Pripravljajo ga kot nadev za perutnino, prilogo k kuhani in pečeni zelenjavi. Ker vsebuje veliko škroba iz posušenega kostanja pripravljajo moko za odlične sladice ali kostanjevo juho. Posušen in stolčen kostanj je odličen tudi za kostanjeve žgance. Lahko ga pripravite tudi kandiranega ali skuhate odličen džem.

 

pecena-domaca-kokos-s-kostanji-11

O sestavinah in prehranski vrednosti
Domača kokoš, ki se pase, je travo in vse tisto kar ji po genskem zapisu pripada ima veliko boljše razmerje med omega-3 in omega-6 maščobnimi kislinami. Seštevek glikemičnih indeksov glavnih živil, ki smo jih uporabili (kokoš 0, pečen krompir 85, kostanj 65 in jajčevci 20) prinese nizek skupni glikemični indeks (0+85+65+20=170 ÷4=42,5), zato je takšna kombinacija živil primerna tudi za diabetike. Vendar pozor! Nikakor ne pretiravajte s količino saj je to kalorično bogata hrana. Zraven pojejte solato, ki vsebuje veliko vlaknin. Kostanj je med oreščki edini, ki ne vsebuje glutena in holesterola. Vsebuje veliko škroba in malo sladkorjev, ima bogato mineralno sestavo (kalcij, kalij, magnezij in fosfor) zato pripomore k boljši prebavi ogljikovih hidratov.Za škrobno živilo ima malo kalorij, zato ga priporočajo kot sestavni del mnogih diet.

Vabim, da si pogledati tudi kako pripraviti zdrav zajtrk s kostanji in kostanjev pire.

Ocena:
Skupaj: 2 Povprečno: 5]

Irena Franić

Pravilna dieta je »način življenja«, le tako je lahko uspešna na dolgi rok brez stresa in nenehnih odrekanj. Samo tako si lahko pridobimo zadostno količino energije in ohranimo svoje zdravje, da smo se sposobni spopadati z današnjim hitrim tempom in obveznostmi, ki jih nalaga življenje. Zato vedno razmišljam o tem kako z lastno žlico ohraniti svoje zdravje in dobro počutje z veliko mero hedonizma in ekonomičnim pristopom v gospodinjstvu. Okusno pripravljeno hrano vedno jem počasi, tako je užitek večji in traja dlje, tako zadovoljim vse moje čute, zadovoljno pa je tudi moje telo. Hrana mi daje pravo energijo in dobro se počutim v svoji koži. Moj »način življenja« bi rada delila z vami! Vesela bom, če boste iz tega čudovitega potovanja v magični svet kulinarike odšli bogatejši za kakšno koristno izkušnjo, ki vam bo kasneje v pomoč tudi v domači kuhinji. Med mojimi recepti vas bo vedno čakal tudi komentar o prehranski vrednosti obroka. Tako boste vedeli, da ste jedli tudi zdravo (ne samo za Obliznit Prste). Kaj več pa boste seveda prebrali v knjigi . . . Z živili ravnajte gospodarno in predvsem spoštljivo saj imajo kot vsaka materija v vesolju svoje zakonitosti, energijo in namen. Spoštujte in ohranjajte kar vam je dano saj tako ohranjate tudi sebe.

Dodaj odgovor