Kostanjev pire
Print Friendly, PDF & Email

Mnogo let sem poskušala in omahovala a mi je le uspelo izdelati učinkovit, hiter in preprost sistem za pripravo kostanjevega pireja. Takšnega, ki ne vsebuje delcev kosmate kostanjeve kožice! Moja družina ve, da je velik praznik takrat, ko na mizo postavim sladico iz kostanjevega pireja. Za status moje kuhinje gre in tukaj ni šale.

kostanjev-pire-11

Kostanjev pire – pripomočki:

  • oster kratek nož
  • posoda za odlaganje odpadkov
  • lonec za kuhanje
  • žlica
  • gospodinjske rokavice
  • pasirka
  • vrečke za vakumiranje
  • vakumirni strojček

Kostanjev pire – sestavine:

  • kostanjevi plodovi (za pol kilograma kostanjevega pireja potrebujete cca 80 dag kostanja)
  • sol
  • (lovorov list po želji za boljšo aromo)

50 dag kostanjevega pireja zadostuje za pripravo odlične kostanjeve rolade.

Kostanjev pire – postopek priprave

Če želite delati brez zapletov je potreben nasvet že takoj na začetku. Za lupljenje so primerni samo sveže nabrani kostanji, ker se le ti lepo lupijo. Zato se še isti dan, ko jih naberete spravite k delu. Kostanjem, katerih rjava lupina je že nekoliko posušena le ta poka in jo je nemogoče olupiti brez zapletov. Če postopek delate prvič je potrebno vedeti še nekaj, kar vam bo olajšalo ali pa neskončno zagrenilo delo. Kostanje pobirajte iz vsakega drevesa v svojo košaro in si zapomnite pod katerim drevesom ste jih nabrali. Namreč niso vsi plodovi enako raščeni in nekatera drevesa rodijo kostanje katerih notranja kosmata kožica je globoko zraščena z mesom. Zato jo je nemogoče olupiti brez, da se kostanj popolnoma razpade. Naslednje leto boste že vedeli pod katerim kostanjem boste nabirali plodove za pripravo pireja.

kostanjev-pire-1

Kostanj pričnete lupiti od vrha navzdol najprej ob obeh najožjih straneh. Nato po sredini izbočene strani, zadnja stran in dno pa se bosta z malo pomoči oluščila kar sama.

kostanjev-pire-2

kostanjev-pire-3

kostanjev-pire-4Bodite pozorni na to, da bo notranja kosmata kožica ploda ostala nepoškodovana ali čim manj poškodovana. Notranja kožica plod varuje, da se med kuhanjem ne razkuha in preveč ne namoči. Če bodo plodovi preveč razmočeni bomo namesto pireja dobili “kostanjevo kašo”.

kostanjev-pire-5

Kostanje dajte v lonec za kuhanje in prelijte z vodo, dodajte malo soli (lovorov list po želji).

kostanjev-pire-7

Kostanji so kuhani, ko se začne kosmata kožica odvajati od ploda (to je odvisno od velikosti plodov približno v 10 – 15 minutah). Za pripravo 50 dkg kostanjevega pireja olupljen kostanj kuhajte v dveh delih saj je vsega nemogoče olupiti tako hitro, kot se ohladi. Ko se prične ohlajati ga je nemogoče lupit in zato boste po potrebi morali vodo dogrevati. Če pa boste postopek dogrevanja nekajkrat ponovili se zna zgoditi, da bo kostanj razkuhan in namočen. Povedano drugače, neuporaben za pripravo pireja. Postopek zveni komplicirano a z dobro organizacijo je sedaj ko sem vam zaupala majhne trike sila enostaven.

kostanjev-pire-9

Uporabite rokavice in takoj pričnite z delom saj je potrebno kostanje lupiti, ko so še zares vroči. Na tistih kostanjih kjer je kosmata kožica poškodovana se bo le ta med kuhanjem pričela hitreje odvajati. Zato z žlico malo pomešajte in najprej iz vode vzemite in slecite tiste kostanje kjer se kožica že slači.

kostanjev-pire-10

Še tople kostanje sproti pasirajte, saj se hladnih ne da.

kostanjev-pire-8

Tako pripravljen pire po 50 dag z žlico predevajte v vrečke za vakumiranje ter iztisnite zrak in oblikujte ploščat kvadratek. Šele nato vakumirajte.

kostanjev-pire-14

Pameten nasvet
Tiste kostanje, ki so po lupljenju ostali celi vakumirajte kar cele. Lahko jih boste uporabili kot prilogo pri pečeni domači kokoši s kostanji.

kostanjev-pire-13

O sestavinah in prehranski vrednosti
Kostanj je med oreščki edini, ki ne vsebuje glutena in holesterola. Vsebuje veliko škroba in malo sladkorjev, ima bogato mineralno sestavo (kalcij, kalij, magnezij in fosfor) in kot tak pripomore k boljši prebavi ogljikovih hidratov. Za škrobno živilo ima malo kalorij, zato ga priporočajo kot sestavni del mnogih diet. Ker pa spada v skupino živil z visokim glikemičnim indeksom (65) si ga diabetiki privoščite s pršutom saj boste z dodajanjem beljakovin naredili obrok kompleksnejši in prehransko bogatejši. Na ta način boste tudi znižali glikemični indeks saj beljakovine (proteini) niso ogljiko hidratno živilo in jim glikemičnega indeksa ne določamo (kostanj 65, pršut 0, 65+0=65÷2=32,5). Enako velja tudi za vse tiste, ki bi želeli izgubiti ali ohranjati pravilno telesno težo. Ker je pri ohranjanju telesne teže ali shujševalnih dietah ravno zdrav in uravnotežen zajtrk za učinkovit rezultat najpomembnejši, si kostanje lahko privoščite tudi kot sestavni del zdravega zajtrka s kostanji.
Ocena:
Skupaj: 16 Povprečno: 4.3]

Irena Franić

Pravilna dieta je »način življenja«, le tako je lahko uspešna na dolgi rok brez stresa in nenehnih odrekanj. Samo tako si lahko pridobimo zadostno količino energije in ohranimo svoje zdravje, da smo se sposobni spopadati z današnjim hitrim tempom in obveznostmi, ki jih nalaga življenje. Zato vedno razmišljam o tem kako z lastno žlico ohraniti svoje zdravje in dobro počutje z veliko mero hedonizma in ekonomičnim pristopom v gospodinjstvu. Okusno pripravljeno hrano vedno jem počasi, tako je užitek večji in traja dlje, tako zadovoljim vse moje čute, zadovoljno pa je tudi moje telo. Hrana mi daje pravo energijo in dobro se počutim v svoji koži. Moj »način življenja« bi rada delila z vami! Vesela bom, če boste iz tega čudovitega potovanja v magični svet kulinarike odšli bogatejši za kakšno koristno izkušnjo, ki vam bo kasneje v pomoč tudi v domači kuhinji. Med mojimi recepti vas bo vedno čakal tudi komentar o prehranski vrednosti obroka. Tako boste vedeli, da ste jedli tudi zdravo (ne samo za Obliznit Prste). Kaj več pa boste seveda prebrali v knjigi . . . Z živili ravnajte gospodarno in predvsem spoštljivo saj imajo kot vsaka materija v vesolju svoje zakonitosti, energijo in namen. Spoštujte in ohranjajte kar vam je dano saj tako ohranjate tudi sebe.

Dodaj odgovor