Kunčja stegna s krompirjem in jurčki v pečici
Print Friendly, PDF & Email

Kunčje meso je nežno in blagega okusa zato bo ob dodatku aromatičnih jurčkov prijetno božalo vaše brbončice. Kunčja stegna s krompirjem in jurčki v pečici postrezite s solato iz svežega kislega zelja poleti pa bo prijala mešana zelena solata. Pripravljen je hitro in ima bogato hranilno vrednost.

kuncja-stegna-s-krompirjem-in-jurcki-v-pecici-8

Kunčja stegna s krompirjem in jurčki v pečici – pripomočki:

  • deska za rezanje
  • oster nož
  • posoda za mešanje
  • pekač s pokrovom premera cca 20 cm x 28 cm

Kunčja stegna s krompirjem in jurčki v pečici – sestavine:

  • kuncja-stegna-s-krompirjem-in-jurcki-v-pecici-1500 g očiščenega krompirja
  • 400 g kunčjih stegen (2 kunčja stegna)
  • 100 – 150 g svežih ali zamrznjenih debelejših rezin jurčkov
  • 3 – 4 zrna česna
  • 3 – 4 srednje velike šalotke
  • vejica svežega rožmarina in timijana
  • 1 čajna žlička sladke mlete paprike
  • sol po okusu
  • sveže mlet poper po okusu
  • žlica sezamovega olja
  • po želji oljčno olje pred serviranjem jedi

Sestavine so primerne za dve osebi. Čas peke 1,5 do 2 uri v ogreti ventilacijski pečici 170° C (zelo mladi kunci so pečeni prej, stegna starejših kuncev pa pecite 2 uri).

Kunčja stegna s krompirjem in jurčki v pečici – postopek priprave

Narežite 500 g očiščenega krompirja, dodajte 3 – 4 narezane šalotke, 100 – 150 g svežih ali zamrznjenih jurčkov narezanih na debelejše rezine, začimbe in strt česen s soljo in papriko. Prižgite ventilacijsko pečico, da se ogreje.

kuncja-stegna-s-krompirjem-in-jurcki-v-pecici-2-3

Dodajte dva kunčja stegna in sestavine dobro premešajte. Na dno pekača položite krompir, preko kunčja stegna, po vrhu pa še rezine jurčkov in po njih pokapljajte s sezamovim oljem. Na dno pekača dolijte pol decilitra vode. Pokrijte in postavite v ogreto ventilacijsko pečico.

kuncja-stegna-s-krompirjem-in-jurcki-v-pecici-4-5

Med peko poglejte vsebino pekača in po potrebi stegna prelijte s sokom, ki je v pekaču.

kuncja-stegna-s-krompirjem-in-jurcki-v-pecici-6-7

Peko servirajte na ogrete krožnike. Za lepši izgled krožnika po vrhu posujte nekaj sveže mletega popra in pokapljajte z oljčnim oljem saj hladno stiskanih olj ni dobro segrevati, če želite ohraniti bogato aromo, okus in prehransko vrednost. K obroku ponudite tudi kislo zelje ali sezonsko solato in kozarec vina.

kuncja-stegna-s-krompirjem-in-jurcki-v-pecici-12

Pameten nasvet
Če ste pekli v pekaču, ki je primeren za serviranje lahko jed postavite na mizo kar v pekaču saj bo jed dlje ostala topla. Kunčje meso je blagega in neizrazitega okusa zato lahko še dodatno na mizo postavite začimbe in oljčno olje za vse, ki imajo radi bolj začinjeno hrano.

kuncja-stegna-s-krompirjem-in-jurcki-v-pecici-10

O sestavinah in prehranski vrednosti
Kunčje meso je zaradi svoje sestave primerno za diete in zdrave obroke. Zaradi blagega okusa je primerno tudi za otroke. Velika vsebnost lahko prebavljivih beljakovin mu daje posebno prehransko vrednost. Vsebuje malo maščob (predvsem omega-3 in omega-6) in holesterola, veliko vitamina B12 in železa. Tako sestavljen obrok vsebuje vsa makro hranila in ima zaradi kombinacije le teh nizek glikemični indeks. Več o kunčjem mesu preberite pod prehranskim komentarjem tudi v receptih Najboljši zlato rumeno zapečeni domači kunec ali Kunčja obara. Z dodatkom gob in solate ste jedi dodali božansko aromo, vlaknine in minerale, ki bodo upočasnili prebavo in pomagali k boljši prebavi. Krompir pa vas bo nasitil in vam dal energijo. Solata iz surovega kislega zelja (več o kislem zelju preberite v receptu Večerja – kislo zelje z bučnimi semeni in mladim sirom) kot dodatek v zimskem času vam bo zagotovila še dodatne vlaknine, minerale in vitamine, pomagala bo vzdrževati zdravje vaših prebavil (saj vsebuje mlečno kislinske bakterije). Dodala pa bo tudi živo energijo, ki je po Bovisovi lestvici kuhana in pečena hrana ne vsebujeta. Beljakovinska živila (kunec) ter vsa kuhana hrana imajo po presnovi na naše telo izrazito kisli učinek. Ta rezultat lahko popravite v bazično smer ravno z dodatkom nepredelanih živil (surovo kislo zelje, česen, začimbe in oljčno olje, ki jih dodate na koncu, ko je jed že gotova in jih ne pregrevate). Kislo bazni učinek hrane na telo po presnovi je pomembno uravnavati tudi pri povišani sečni kislini, revmatskih obolenjih, obolenjih kože. K obroku postrezite tudi vodo sobne temperature saj brez nje ni dobre prebave.
Ocena:
Skupaj: 2 Povprečno: 3.5]

Irena Franić

Pravilna dieta je »način življenja«, le tako je lahko uspešna na dolgi rok brez stresa in nenehnih odrekanj. Samo tako si lahko pridobimo zadostno količino energije in ohranimo svoje zdravje, da smo se sposobni spopadati z današnjim hitrim tempom in obveznostmi, ki jih nalaga življenje. Zato vedno razmišljam o tem kako z lastno žlico ohraniti svoje zdravje in dobro počutje z veliko mero hedonizma in ekonomičnim pristopom v gospodinjstvu. Okusno pripravljeno hrano vedno jem počasi, tako je užitek večji in traja dlje, tako zadovoljim vse moje čute, zadovoljno pa je tudi moje telo. Hrana mi daje pravo energijo in dobro se počutim v svoji koži. Moj »način življenja« bi rada delila z vami! Vesela bom, če boste iz tega čudovitega potovanja v magični svet kulinarike odšli bogatejši za kakšno koristno izkušnjo, ki vam bo kasneje v pomoč tudi v domači kuhinji. Med mojimi recepti vas bo vedno čakal tudi komentar o prehranski vrednosti obroka. Tako boste vedeli, da ste jedli tudi zdravo (ne samo za Obliznit Prste). Kaj več pa boste seveda prebrali v knjigi . . . Z živili ravnajte gospodarno in predvsem spoštljivo saj imajo kot vsaka materija v vesolju svoje zakonitosti, energijo in namen. Spoštujte in ohranjajte kar vam je dano saj tako ohranjate tudi sebe.

Dodaj odgovor