Figova marmelada z lovorjem in brez sladkorja
Print Friendly, PDF & Email

Če se radi potikate po jadranskih otokih se vam je že zgodilo, da ste nabrali divje rastoče fige, tiste majhne zelene, pa rdeče in modre. Posebno tiste temno modre so odlične za pripravo marmelad. Ko pa boste ugotovili koliko zdravja vsebujejo boste nad njimi očarani. Okus pa je preprosto božanski. To je ena mojih najljubših marmelad! Seveda primerna tudi za diabetike.

figova-marmelada-brez-sladkorja-4

Figova marmelada z lovorjem in brez sladkorja – pripomočki:

  • posoda ali vrečka za nabiranje divjih sadežev
  • oster nož
  • deska za rezanje
  • posoda za kuhanje
  • žlica za mešanje ali kuhalnica
  • zajemalka
  • sterilizirani stekleni kozarci s pokrovi

Figova marmelada z lovorjem in brez sladkorja – sestavine:

  • zrele fige koliko jih pač naberete
  • nekaj lovorjevih listov

Figova marmelada z lovorjem in brez sladkorja – priprava:

Divje fige ni potrebno prati (enako velja tudi za gojene, če so le nabrane v čistem okolju). Poškodovane dele in peclje odrežite, fige z ostrim nožem narežite na manjše koščke.

figova-marmelada-brez-sladkorja-1

Kuhajte jih na slabem ognju, da ohranite čim več zdravja v njih in pogosto premešajte. Za bolj bogato aromo dodajte nekaj lovorovih listov. Ni jih potrebno dolgo kuhati, le toliko da dobi zmes lepo rjavo barvo.

figova-marmelada-brez-sladkorja-2

Med tem, ko kuhate in mešate marmelado dajte kozarce v pečico, ki ste jo segreli na malo več kot 100° C. Zapomnite si da je najboljši konzervans higiena in sterilizacija. Tudi pri živilih, ki so manj sladka sladkor kot konzervans ni potreben, če ste s sterilizacijo uničili vse organizme, ki lahko povzročijo škodo vašemu trudu. Pokrovčke dajte v posodo z vodo in jih prekuhajte. Marmelado z zajemalko polnite v vroče kozarce, ki jih postopoma jemljete iz segrete pečice, pokrijete s pokrovčki in takoj vračate v še vročo pečico. Naj ostanejo v pečici toliko časa, da se popolnoma ohladijo.

Pameten nasvet
Fige narežite ročno, ker bo marmelada imela veliko lepši in privlačnejši izgled. Saj veste, jemo tudi z očmi! Bolj pristna pa bosta tudi okus in tekstura marmelade.
O sestavinah in prehranski vrednosti
Največ pektina, ki je visoko topna vlaknina najdemo prav v figah in zato jim želirnega sredstva skoraj ni potrebno dodajati. Še posebno, če so dovolj zrele, rastejo v suhem območju in tako vsebujejo malo vode. Pektin je neprebavljiva vlaknina, ki veže vodo zato pomaga pri prebavi in zniževanju holesterola. Na ta način tudi pomaga izločati strupe iz telesa. Hkrati živilu, ki je sicer po okusu zelo sladko znižuje glikemični indeks. Glikemični indeks svežih fig je 35, suhih pa 40 in zato jih klub navidezni sladkobi brez zadržkov lahko uživajo tudi diabetiki. Diabetiki naj takšno pregreho kot je figova marmelada kombinirajo z polnovrednim kruhom in maslom, saj bo na ta način skupni GI obroka nižji in v njihovem primeru še bolj primeren. Ker pa je energijska vrednost svežih fig 74 kcal na 100 gr živila kljub božanskemu okusu malo brzdajmo svoj apetit. Polifenoli so zelo močni antioksidanti, ki jih je največ v lupinah temno modrih fig. Temnejša kot je figa večjo zdravilno moč ima. To je še en razlog za to da fige ne kuhamo na močnem ognju. Fige vsebujejo veliko kalcija, ki je ključen za vzdrževanje kostne strukture. Vsebujejo tudi veliko kalija, ki pomaga telesu bolje uporabiti kalcij. Ta dva elementa sta pomembna tudi pri obnovi kože in celjenju ran. Fige pomagajo tudi pri boljšem delovanju jeter.

Spisek pozitivnih učinkov fig na naše telo je še veliko daljši, kot je moč napisati na tem mestu. Zdrave so, božanskega okusa in zato si jih le privoščite vsakič, ko imate priložnost.

Ocena:
Skupaj: 5 Povprečno: 3.8]

Irena Franić

Pravilna dieta je »način življenja«, le tako je lahko uspešna na dolgi rok brez stresa in nenehnih odrekanj. Samo tako si lahko pridobimo zadostno količino energije in ohranimo svoje zdravje, da smo se sposobni spopadati z današnjim hitrim tempom in obveznostmi, ki jih nalaga življenje. Zato vedno razmišljam o tem kako z lastno žlico ohraniti svoje zdravje in dobro počutje z veliko mero hedonizma in ekonomičnim pristopom v gospodinjstvu. Okusno pripravljeno hrano vedno jem počasi, tako je užitek večji in traja dlje, tako zadovoljim vse moje čute, zadovoljno pa je tudi moje telo. Hrana mi daje pravo energijo in dobro se počutim v svoji koži. Moj »način življenja« bi rada delila z vami! Vesela bom, če boste iz tega čudovitega potovanja v magični svet kulinarike odšli bogatejši za kakšno koristno izkušnjo, ki vam bo kasneje v pomoč tudi v domači kuhinji. Med mojimi recepti vas bo vedno čakal tudi komentar o prehranski vrednosti obroka. Tako boste vedeli, da ste jedli tudi zdravo (ne samo za Obliznit Prste). Kaj več pa boste seveda prebrali v knjigi . . . Z živili ravnajte gospodarno in predvsem spoštljivo saj imajo kot vsaka materija v vesolju svoje zakonitosti, energijo in namen. Spoštujte in ohranjajte kar vam je dano saj tako ohranjate tudi sebe.

Dodaj odgovor