Krostata s slivami, ki se kar topi v ustih
Print Friendly, PDF & Email

Imate radi sladke pregrehe, a veste, da niso najbolj zdrave. Brez odrekanja in strahu, da bo vaš krvni sladkor pretirano zrasel ali da boste pridobili na telesni teži si lahko privoščite tole sladico.

Krostata s slivami, ki se kar topi v ustih
Tudi s polnozrnato moko lahko naredimo več kot odlično pecivo.

Krostata s slivami – pripomočki:

  • mlinček za oreščke
  • pekač
  • strgalo
  • mikser

Krostata s slivami – sestavine:

Testo:

  • 1 jajce
  • 4 dl polnozrnate moke (nekaj moke lahko zamenjamo z mletimi mandeljni ali lešniki – tako bo krostata še bolj okusna
  • 1 vinski kamen (namesto pecilnega praška)
  • ščepec soli
  • 1dl rjavega sladkorja
  • 190 g masla
  • nekaj žlic kisle smetane ali jogurta (če je testo pretrdo)

Nadev:

  • pol kilograma pasirane skute
  • ščepec soli
  • žlica ali dve rjavega sladkorja
  • nekaj žlic kisle smetane

Po vrhu nadevamo slive (zamrznjene ali sveže) tako, da je lupinica spodaj. Če so zelo zrele in se kožica z lahkoto odstrani, jo lahko tudi odstranimo.

Krostata s slivami – postopek:

Iz sestavin za testo zgnetemo testo in ga pustimo počivati približno pol ure. Za limono velik kos testa zavijmo v folijo in ga dajmo v zamrzovalnik. Medtem ko testo počiva pripravimo omako in slive.

Namastimo pekač z maslom in posipamo s polnozrnato moko

Krostata s slivami, ki se kar topi v ustih

 

Krostata s slivami, ki se kar topi v ustih

 

Krostata s slivami, ki se kar topi v ustih
Po nadevu položimo slive z lupinico navzdol.

 

Krostata s slivami, ki se kar topi v ustih

 

Krostata s slivami, ki se kar topi v ustih

Pameten nasvet
Pečene krostate nikoli ne pokrivamo, ker testo tako izgubi svojo krhkost. Najboljša je sveže pečena.

Beseda o prehranski vrednosti in zdravju.

Peciva iz polnozrnate moke so dobrodošla predvsem za tiste sladokusce, ki so na dietah a radi posežejo po sladkem. Uporabili smo polnozrnato moko, ki smo ji dodali še mlete oreščke in tako znižali glikemični indeks, zato je ta sladki prigrizek primeren tudi za diabetike. Ker smo dodali tudi manj sladkorja smo le tega nadomestili z ščepcem soli, drugače bi bila krostata  brez pravega okusa (hrvati temu rečejo “bljutava”). Pecilni prašek pa smo zamenjali z vinskim kamnom in se tako izognili fosfatom in neprijetno pekočem občutku na koncu jezika.

Ocena:
Skupaj: 19 Povprečno: 4.5]

Irena Franić

Pravilna dieta je »način življenja«, le tako je lahko uspešna na dolgi rok brez stresa in nenehnih odrekanj. Samo tako si lahko pridobimo zadostno količino energije in ohranimo svoje zdravje, da smo se sposobni spopadati z današnjim hitrim tempom in obveznostmi, ki jih nalaga življenje. Zato vedno razmišljam o tem kako z lastno žlico ohraniti svoje zdravje in dobro počutje z veliko mero hedonizma in ekonomičnim pristopom v gospodinjstvu. Okusno pripravljeno hrano vedno jem počasi, tako je užitek večji in traja dlje, tako zadovoljim vse moje čute, zadovoljno pa je tudi moje telo. Hrana mi daje pravo energijo in dobro se počutim v svoji koži. Moj »način življenja« bi rada delila z vami! Vesela bom, če boste iz tega čudovitega potovanja v magični svet kulinarike odšli bogatejši za kakšno koristno izkušnjo, ki vam bo kasneje v pomoč tudi v domači kuhinji. Med mojimi recepti vas bo vedno čakal tudi komentar o prehranski vrednosti obroka. Tako boste vedeli, da ste jedli tudi zdravo (ne samo za Obliznit Prste). Kaj več pa boste seveda prebrali v knjigi . . . Z živili ravnajte gospodarno in predvsem spoštljivo saj imajo kot vsaka materija v vesolju svoje zakonitosti, energijo in namen. Spoštujte in ohranjajte kar vam je dano saj tako ohranjate tudi sebe.

Dodaj odgovor