Lignjev golaž – posebno dobra jed
Print Friendly, PDF & Email

Pozna jesen je čas odličnih jadranskih lignjev. Običajno jih pripravljamo na žaru, v pečici ali ocvrte. Poskusite tokrat lignjev golaž in prepričana sem, da boste odslej pripravljali lignje samo še tako.

lignjev-golaz-8Lignjev golaž – posebno dobra jed – pripomočki:

  • oster nož za rezanje zelenjave
  • deska za rezanje
  • ročna pasirka za pire krompir
  • posoda za kuhanje
  • kuhalnica

Lignjev golaž – posebno dobra jed – sestavine:

  • en velik porcijski jadranski ligenj po osebi
  • srednje velik krompir po osebi (lahko tudi dva manjša – odvisno kako lačni jedci bodo sedeli za mizo)
  • pol srednje velike rdeče čebule po osebi
  • lovorov list
  • kakšna vejica rožmarina ali bazilike (lahko tudi samo suho steblo za aromo)
  • sol
  • poper
  • sveže mleta čili paprika
  • mešana domača drobljena suha zelišča (bazilika, origano, timijan, zelena, luštrek, rožmarin)
  • voda za kuhanje
  • česen po okusu
  • peteršilj po okusu
  • oljčno olje

ciscenje-lignjev-2

Lignjev golaž – posebno dobra jed – postopek priprave

Očistite sveže jadranske lignje. Kako poteka čiščenje lignjev lahko pogledate na tej povezavi. Vrečke lignjev po dolžini prerežite na štiri dele in nato počez na širino pol centimetra (ali po želji kako drugače), lovke in glavo narežite na krajše kose. Očistite zelenjavo.

ciscenje-lignjev-15

lignjev-golaz-1

Čebulo drobno sesekljajte in jo dajte v kozico z malo vode, da se poduši do mehkega. Dodajte lovorov list in posušena stebla zelišč za aromo. Po potrebi vodo dolivajte. Ko je čebula zmehčana jo pretlačite z ročno pasirko za pire krompir.

lignjev-golaz-2

Pasirani in lepo na vodi zmehčani čebuli dodajte narezane lignje, posolite po okusu  in dodajte mešanico zdrobljenih domačih suhih zelišč. Dolijte nekaj vode in kuhajte10 do 15 minut, da se lignji nekoliko zmehčajo.

lignjev-golaz-3

lignjev-golaz-4

Med tem narežite krompir na majhne kockice in ga dodajte lignjem. Kuhajte še toliko, da se krompir zmehča.

lignjev-golaz-5

Ko je jed gotova dodajte strt česen in sesekljan peteršilj. Dodajte tudi oljčno olje in sveže mleto čili papriko ter pustite nekaj minut, da jed postoji in se sestavine prepojijo z začimbami dodanimi ob koncu kuhanja. Servirajte na krožnike in za dekoracijo prilijte še nekaj kapljic oljčnega olja.

lignjev-golaz-6

Pameten nasvet
Po želji za lepši izgled krožnika posipajte še ščepec sveže mlete čili paprike ali dodajte vejico peteršilja. Ponudite še vroče s kozarcem trpkega suhega rdečega vina in mešano solato (krhka solata, radič, rukola). Verjemite vaši jedci bodo hoteli še vsaj eno porcijo . . .

lignjev-golaz-7

O sestavinah in prehranski vrednosti
Lignji so odlično lahko prebavljivo beljakovinsko živilo, seveda če jih pravilno pripravite. Ne obdelujte jih na previsoki temperaturi saj preveč zakrknjena (koagulirana) beljakovina močno zakisa organizem in je skoraj neprebavljiva. Povedano drugače od take priprave živila naše telo nima nič, čeprav je bila jed mogoče okusna in po izgledu privlačna. Lignji vsebujejo Kalij (246 mg), Fosfor (221 mg), Natrij (44 mg), Magnezij (33 mg), Kalcij (32 mg) in nekaj drugih elementov v sledeh. Kot vsi ostali mehkužci pa imajo tudi izredno visoko vsebnost holesterola (kar 233 mg na 100 gr živila).Jed pripravite na vodi brez pretiranega pregrevanja čebule in maščobe (tako boste preprečili tvorbo akroleina, ki je ena najbolj kancerogenih snovi v moderni prehrani), beljakovine kuhajte na slabem ognju. Sveže začimbe in oljčno olje dodajte, ko je jed že gotova saj boste tako ohranili vrsto koristnih termo labilnih zdravih sestavin. Lignjevega golaža ne pogrevajte ponovno saj je krompir vsakič, ko ga ponovno pogrejemo teže prebavljiv. Skupni glikemični indeks tako pripravljene jedi je nizek, če upoštevate le glavne sestavine (lignji 0, kuhan krompir 70, čebula 15 GI znaša 0+70+15=85÷3=28). Če pa boste dodali tudi solato, ki zaradi vsebnosti prehranskih vlaknin glikemični indeks še dodatno zniža bo tako pripravljena jed več kot primerna tudi za diabetike. Seveda brez pretiravanja pri količinskem vnosu saj kalorično zaradi vsebnosti maščob in OH ni tako revna.
Ocena:
Skupaj: 1 Povprečno: 5]

Irena Franić

Pravilna dieta je »način življenja«, le tako je lahko uspešna na dolgi rok brez stresa in nenehnih odrekanj. Samo tako si lahko pridobimo zadostno količino energije in ohranimo svoje zdravje, da smo se sposobni spopadati z današnjim hitrim tempom in obveznostmi, ki jih nalaga življenje. Zato vedno razmišljam o tem kako z lastno žlico ohraniti svoje zdravje in dobro počutje z veliko mero hedonizma in ekonomičnim pristopom v gospodinjstvu. Okusno pripravljeno hrano vedno jem počasi, tako je užitek večji in traja dlje, tako zadovoljim vse moje čute, zadovoljno pa je tudi moje telo. Hrana mi daje pravo energijo in dobro se počutim v svoji koži. Moj »način življenja« bi rada delila z vami! Vesela bom, če boste iz tega čudovitega potovanja v magični svet kulinarike odšli bogatejši za kakšno koristno izkušnjo, ki vam bo kasneje v pomoč tudi v domači kuhinji. Med mojimi recepti vas bo vedno čakal tudi komentar o prehranski vrednosti obroka. Tako boste vedeli, da ste jedli tudi zdravo (ne samo za Obliznit Prste). Kaj več pa boste seveda prebrali v knjigi . . . Z živili ravnajte gospodarno in predvsem spoštljivo saj imajo kot vsaka materija v vesolju svoje zakonitosti, energijo in namen. Spoštujte in ohranjajte kar vam je dano saj tako ohranjate tudi sebe.

Dodaj odgovor