Večerja – kislo zelje s kozličkovo pečenko
PrintFriendly and PDF

Kislo zelje s kozličkovo pečenko podpre telo v prizadevanju za ohranjanje zdravja in dobrega imunskega sistema. Pripravite si okusno in uravnoteženo zimsko pojedino, ki bo zadovoljila tudi potrebe vašega telesa.

kislo-zelje-s-kozlickovo-pecenko-3

Večerja – kislo zelje s kozličkovo pečenko – pripomočki:

  • večji krožnik za serviranje po lastni presoji (okusu)
  • deska za rezanje
  • oster tanek nož za meso

Večerja – kislo zelje s kozličkovo pečenko – sestavine:

  • 150 do 200 g naribanega kislega zelja
  • 80 do 100 g hladne kozličkove pečenke, ki je ostala od kosila
  • 2 do 3 jušne žlice zdrobljenih bučnih semen
  • 2 do 3 jušne žlice bučnega olja
  • sveže mlet poper
  • po želji mešanica suhih domačih zelišč

Količina je primerna za eno lačno osebo, najbolje jo je prilagoditi posamezniku. Čas priprave: nekaj minut.

Večerja – kislo zelje s kozličkovo pečenko – postopek priprave

Na servirni krožnik položite grmado iz ribanega kislega zelja.

kislo-zelje-s-kozlickovo-pecenko-1

Preko položite na tanko narezano meso. Posipajte z nekaj žlicami zdrobljenih bučnih semen in pokapljajte z bučnim oljem.

kislo-zelje-s-kozlickovo-pecenko-2

Tako sestavljen krožnik naj vsak jedec premeša sam.

kislo-zelje-s-kozlickovo-pecenko-3

 

Pameten nasvet
Če vam od kosila ostane kos kakšnega drugega ne mastnega pečenega mesa (svinjski biftek, piščanec, puran) ga hladnega tanko narežite preko zelja. Začimbe lahko dodajate tudi po lastnem okusu.
O sestavinah in prehranski vrednosti
Večerja ni najpomembnejši obrok dneva je pa za ohranjanje zdravja in dobrega počutja bistvenega pomena. Ko zvečer zaužijete napačna živila se telesna teza kljub temu, da “vse delate prav” počasi dviguje. Noč je čas za počitek in regeneracijo telesa in pa seveda za tvorbo vseh encimov in hormonov, ki jih telo potrebuje v jutranjih urah, da se dan lahko uspešno začne. Če telesu nekaj ur pred počitkom ne postrežete z beljakovinami, ki jih potrebuje za obnovo, regeneracijo in tvorbo hormonov ter encimov telo naredi obvoz. Za pokrivanje svojih bioloških potreb razgrajuje lastno mišično maso. Ogljikove hidrate, ki jih v večernih urah s težavo predela in ne potrebuje pa skladišči v obliki mastnega tkiva. Tako z napačno večerjo, četudi ne obilno vsak dan izgubite nekaj mišične mase, pridobite pa mastno tkivo. Če grešite enkrat ali dvakrat na teden in napako popravite kako drugače ne bo težave. Če pa se napačni vzorec ponavlja vsakodnevno, ko utrujeni pridete domov in napadete hladilnik se bo v nekaj letih neopazno nabralo kar precej kilogramov preveč. Tako sestavljen obrok ima nizek glikemični indeks in je primeren za ohranjanje zdrave telesne teže kot tudi za diabetike. Zelje vsebuje veliko prehranskih vlaknin, obilico vitamina C in mlečnokislinskih bakterij. Kislo zelje zaradi teh lastnosti lahko hkrati uvrščamo med prebiotike (vlaknine) kot tudi med naravne probiotike (mlečnokislinske bakterije). V zimskem času pomaga prebavnemu traktu vzdrževati zdravo ravnovesje in učinkovit imunski sistem. Kozličje meso vsebuje več kot polovico manj maščobe kot govedina, četrtino manj kot teletina, skoraj četrtino maščob sestavljajo nenasičene maščobne kisline. Vsebuje lahko prebavljive beljakovine, ki vsebujejo vse potrebne aminokisline. Vsebuje malo natrija, veliko železa, kalija in tiamina, ki je pomemben za dobro delovanje živčnega sistema. Z dodatkom bučnih semen in bučnega olja v obrok dodate tudi zajetno količino bazičnih mineralov kalij, kalcij in magnezij, ki pomagajo dvigniti ph v telesu. Bučna semena vsebujejo tudi veliko železa (v manjših količinah tudi fosfor, cink, selen in jod), vitamin E, vitamine skupine B ter kar 25 do 30 % zdravih beljakovin. Tako sestavljen obrok bo pomagal vašemu telesu dobro opraviti naloge regeneracije in zjutraj se boste zbudili kot novi. Postrežete ga lahko brez ali z rezino polnovrednega kruha.
Ocena:
Skupaj: 0 Povprečno: 0]

Irena Franić

Pravilna dieta je »način življenja«, le tako je lahko uspešna na dolgi rok brez stresa in nenehnih odrekanj. Samo tako si lahko pridobimo zadostno količino energije in ohranimo svoje zdravje, da smo se sposobni spopadati z današnjim hitrim tempom in obveznostmi, ki jih nalaga življenje. Zato vedno razmišljam o tem kako z lastno žlico ohraniti svoje zdravje in dobro počutje z veliko mero hedonizma in ekonomičnim pristopom v gospodinjstvu. Zase bi rekla, da jem počasi, okusno in z užitkom, ki zadovolji vse moje čute in tudi samo telo. Hrana mi daje pravo energijo in dobro se počutim v svoji koži. Moj »način življenja« bi rada delila z vami! Vesela bom, če boste iz tega čudovitega potovanja v magični svet kulinarike odšli bogatejši za kakšno koristno izkušnjo, ki vam bo kasneje v pomoč tudi v domači kuhinji. Med mojimi recepti vas bo vedno čakal tudi komentar o prehranski vrednosti obroka. Tako boste vedeli, da ste jedli tudi zdravo (ne samo za Obliznit Prste). Kaj več pa boste seveda prebrali v knjigi . . . Z živili ravnajte gospodarno in predvsem spoštljivo saj imajo kot vsaka materija v vesolju svoje zakonitosti, energijo in namen. Spoštujte in ohranjajte kar vam je dano saj tako ohranjate tudi sebe.

Dodaj odgovor

Hvala, da nas berete. 🙂

Ste že všečkali našo stran?