Skutni njoki s polnovredno moko
Print Friendly, PDF & Email

Če bi radi svojim jedem dodali okusno in bolj zdravo prilogo poskusite skutne njoke s polnovredno moko. Prepričali vas bosta okus in tekstura, ki se kar topi v ustih. Enostavnejših in hitreje pripravljenih njokov še niste pripravljali!

skutni-njoki-s-polnovredno-moko-9

Skutni njoki s polnovredno moko – pripomočki:

  • skleda za mešanje testa
  • pasirka za pire krompir
  • deska
  • nož
  • lonček s skalo za merjenje količin
  • večja cedilka ali posoda z naluknjanim dnom

Skutni njoki s polnovredno moko – sestavine:

  • 250 gr ne pasirane sladke skute (sladka skuta je pripravljena iz kuhanega mleka)
  • 2,5 dl polnovredne moke (namesto vage izberite kar vašo domačo merico)
  • eno jajce
  • sol
  • sveže nariban muškatni orešek
  • mešanica domačih suhih zelišč (peteršilj, bazilika, timijan, zelena, origano)

skutni-njoki-s-polnovredno-moko-1

Skutni njoki s polnovredno moko – postopek priprave

Skuto, začimbe in jajce stresete v posodo kjer boste pripravljali testo in vse dobro pretlačite s pasirko za pire krompir.

skutni-njoki-s-polnovredno-moko-2

Dodajte moko in oblikujte kepo testa. Medtem ko testo počiva pripravite desko za valjanje in jo posujte s polnovredno moko. Na štedilnik pristavite vodo za kuhanje njokov in jo osolite po okusu.

skutni-njoki-s-polnovredno-moko-3

Testo položite na pomokano desko in razrežite na 4 do 5 kosov. Iz njih oblikujte kače debeline dveh manjših prstov ter jih pod kotom razrežite na kose velikosti njokov.

skutni-njoki-s-polnovredno-moko-4

skutni-njoki-s-polnovredno-moko-5

skutni-njoki-s-polnovredno-moko-6

Vsak njok še malo povaljajte po rokah, da ga lepo oblikujete.

skutni-njoki-s-polnovredno-moko-7

Njoke stresite v vrelo vodo in na tihem ognju kuhajte toliko časa, da splavajo na površino. Med kuhanjem nekajkrat rahlo in z občutkom premešate, da se njoki ne primejo na dno posode. Kuhane stresite v večje sito ali posodo z naluknjanim dnom ter jih dobro ocedite. Še vroči se podajo k Pašticadi – aromatičnemu dalmatinskemu golažu ali kakšni drugi jedi na žlico.

skutni-njoki-s-polnovredno-moko-8

Pameten nasvet
Po želji lahko po vrhu dodate še kakšno začimbo ali sveže mlet poper, čili. Pokapljate z oljčnim oljem ali posujete z grobo ribanim parmezanom.  Za pripravo njokov uporabite ne pretlačeno skuto saj bo zaradi majhnih koščkov skute izgled njokov nekoliko pisan in drugačen.
O sestavinah in prehranski vrednosti
Skutni njoki so za diabetike, kot tudi za vse, ki bi radi dobro a zdravo jedli iz več razlogov s prehranskega vidika sprejemljivejši od krompirjevih. Sestavljeni so iz kombinacije treh makro živil, kar jim znižuje glikemični indeks (skuta 30, polnovredna moka 45, jajce 0 – 30+45+0=75÷3=GI 25). Polnovredna moka vsebuje veliko balastnih ogljikovih hidratov, le ti pa so v naši prehrani več kot dobrodošli saj so izredno pomembni kot substrat za črevesno mikrofloro, hkrati čistijo črevesne resice, vežejo nase vodo in tako tudi blato naredijo mehkejše. Zato za zdravje in dobro počutje ob uživanju balastnih ogljikovih hidratov vedno popijte tudi kozarec vode! Skutne njoke lahko tudi pogrejete, kar je pri krompirjevih nesprejemljivo saj je večkrat pogret krompir za nas neprebavljiv in kot tak tudi močno zakisa organizem. Ker tudi skutni njoki po presnovi naredijo bolj kisel učinek za izravnavo le tega dodajte surovo zelenjavo v obliki solate. 
Ocena:
Skupaj: 0 Povprečno: 0]

Irena Franić

Pravilna dieta je »način življenja«, le tako je lahko uspešna na dolgi rok brez stresa in nenehnih odrekanj. Samo tako si lahko pridobimo zadostno količino energije in ohranimo svoje zdravje, da smo se sposobni spopadati z današnjim hitrim tempom in obveznostmi, ki jih nalaga življenje. Zato vedno razmišljam o tem kako z lastno žlico ohraniti svoje zdravje in dobro počutje z veliko mero hedonizma in ekonomičnim pristopom v gospodinjstvu. Okusno pripravljeno hrano vedno jem počasi, tako je užitek večji in traja dlje, tako zadovoljim vse moje čute, zadovoljno pa je tudi moje telo. Hrana mi daje pravo energijo in dobro se počutim v svoji koži. Moj »način življenja« bi rada delila z vami! Vesela bom, če boste iz tega čudovitega potovanja v magični svet kulinarike odšli bogatejši za kakšno koristno izkušnjo, ki vam bo kasneje v pomoč tudi v domači kuhinji. Med mojimi recepti vas bo vedno čakal tudi komentar o prehranski vrednosti obroka. Tako boste vedeli, da ste jedli tudi zdravo (ne samo za Obliznit Prste). Kaj več pa boste seveda prebrali v knjigi . . . Z živili ravnajte gospodarno in predvsem spoštljivo saj imajo kot vsaka materija v vesolju svoje zakonitosti, energijo in namen. Spoštujte in ohranjajte kar vam je dano saj tako ohranjate tudi sebe.

Dodaj odgovor