Drugačna krompirjeva solata
Print Friendly, PDF & Email

Drugačna krompirjeva solata – polnega in svežega okusa, nenavadna za oko in brbončice. Čeprav zelo enostavna boste z njo vsekakor presenetili svoje jedce.

Drugačna krompirjeva solata 5

Drugačna krompirjeva solata – pripomočki:

  • posoda za kuhanje krompirja
  • deska za rezanje
  • nož
  • skleda za mešanje

Drugačna krompirjeva solata – sestavine:

Količino sestavin določimo glede na število jedcev ali po lastnem okusu – vsak od nas okuša nekoliko drugače zato kar dajte duška svoji kreativnosti.

  • pet srednje debelih krompirjev
  • eno ali dve trdo kuhani jajci
  • jušna žlica polnozrnate gorčice
  • sveže mleti poper po okusu
  • sol
  • sveže sesekljani drobnjak
  • oljčno olje po okusu
  • balzamični kis
  • suho belo vino po okusu

Drugačna krompirjeva solata – postopek:

V hladno osoljeno vodo damo kuhati neolupljen in opran krompir. Jajčki trdo skuhamo skupaj s krompirjem vendar jih odstranimo prej. Odstavimo z ognja in krompir pustimo v vodi, da se v njej nekoliko ohladi – tako ga bomo  lepše olupil in narezali.

Drugačna krompirjava solata 1
Za polnejši okus v vodi lahko kuhamo tudi vejico rožmarina ali lovorjev list.
Drugačna krompirjeva solata 2
Krompir narežemo, jajca olupimo in narežemo na kolobarje.

Med narezan krompir in jajčka dodamo začimbe, oljčno olje, kis in suho belo vino po okusu, žlico polnozrnate gorčice. V poletnih dneh pripravljeno Drugačno krompirjevo solato lahko ponudimo kot hladno prilogo k mesu. Jaz sem jo ponudila k mariniranemu fileju morskega psa na žaru.

Drugačna krompirjeva solata 3
Vse sestavine rahlo premešamo.
Drugačna krompirjeva solata 4
Drugačno krompirjevo solato s prehranskega vidika lahko ponudimo tudi kot samostojno jed.
Pametni nasvet
Če bo solata za naslednji dan uporabimo suha zelišča kot so timijan, bazilika, peteršilj – svež drobnjak ali čebula zaradi dodatka soli posteklenita in izgubita konsistenco, zato takšna solata ne izgleda sveže.
O sestavinah in prehranski vrednosti
Krompir je ogljiko hidratno živilo z visokim glikemičnim indeksom (pečen krompir – 85, instant krompir – 83, krompir iz mikrovalovne pečice – 82, pire krompir – 74, kuhan krompir – 56, kuhan krompir v oblicah – 54). Če imate teža s povišanim krvnim sladkorjem ali prekomerno telesno težo in bi želeli shujšati ga je priporočljivo uporabljati v zmernih količinah in pripravljenega tako, da je GI čim nižji. V “Drugačno krompirjevo solato smo dodali vlaknine (v polnozrnati gorčici in začimbah), beljakovine (jajčka) in maščobo (oljčno olje) in s tem znižali glikemični indeks. S pravilno kombinacijo vseh makro hranil pa smo jed seveda tudi prehransko uravnotežili. Krompirja ne pogrevajmo, saj je ogljiko hidrat, ki se nahaja v njem vsakič, ko ga pogrejemo slabše prebavljiv. Najprimerneje ga je uživati kuhanega, saj zaradi visoke temperature pri cvrenju pomfrit vsebuje akrilamid, poznan kancerogen in neurotoksin. Neodvisne raziskave so pokazale, da vsako leto samo v ZDA akrilamid povzroči nekaj tisoč primerov pojava raka.

Hranilne posebnosti krompirja:

  • krompir je ena najbolj  hranljivih rastlin na svetu
  • vsebuje manj kalorij od kruha, riža in  testenin
  • vsebuje več kalija kot na primer banana
  • vsebuje več  uporabljivega železa, kot katere druge povrtnine
  • vsebuje enostavne,  zdrave ogljikove hidrate in vlaknine
  • je odličen vir magnezija, fosforja, vitamina B in niacina

 

Ocena:
Skupaj: 6 Povprečno: 4.5]

Irena Franić

Pravilna dieta je »način življenja«, le tako je lahko uspešna na dolgi rok brez stresa in nenehnih odrekanj. Samo tako si lahko pridobimo zadostno količino energije in ohranimo svoje zdravje, da smo se sposobni spopadati z današnjim hitrim tempom in obveznostmi, ki jih nalaga življenje. Zato vedno razmišljam o tem kako z lastno žlico ohraniti svoje zdravje in dobro počutje z veliko mero hedonizma in ekonomičnim pristopom v gospodinjstvu. Okusno pripravljeno hrano vedno jem počasi, tako je užitek večji in traja dlje, tako zadovoljim vse moje čute, zadovoljno pa je tudi moje telo. Hrana mi daje pravo energijo in dobro se počutim v svoji koži. Moj »način življenja« bi rada delila z vami! Vesela bom, če boste iz tega čudovitega potovanja v magični svet kulinarike odšli bogatejši za kakšno koristno izkušnjo, ki vam bo kasneje v pomoč tudi v domači kuhinji. Med mojimi recepti vas bo vedno čakal tudi komentar o prehranski vrednosti obroka. Tako boste vedeli, da ste jedli tudi zdravo (ne samo za Obliznit Prste). Kaj več pa boste seveda prebrali v knjigi . . . Z živili ravnajte gospodarno in predvsem spoštljivo saj imajo kot vsaka materija v vesolju svoje zakonitosti, energijo in namen. Spoštujte in ohranjajte kar vam je dano saj tako ohranjate tudi sebe.

Dodaj odgovor