Piščančja krilca z bučkami in rižem
Print Friendly, PDF & Email

Za to kako na hitro pripraviti okusna in sočna piščančja krilca ob katerih se boste sladko oblizovali je recept čisto preprost – dušite jih na nizki temperaturi in se prilagodite lastnostim sestavin tako, da bodo s prehranskega vidika sprejemljive tudi za telo. Tako pripravljeno meso vaš prebavni trakt varuje tudi pred vse pogostejšim pojavom rakastih obolenj do katerih prihaja tudi zaradi prepečenega mesa in na olju prepražene ali zažgane čebule.

Piščančja krilca z bučkami in rižem – pripomočki:

  • deska za rezanje
  • nož
  • širša ponev za peko
  • vilice in žlica za obračanje
  • posoda za kuhanje riža
  • kuhinjska merica

Piščančja krilca z bučkami in rižem – sestavine:

  • 600 700 g zgornjih delov piščančjih krilc (7 do 8 kosov)
  • 300 g mlade bučke
  • čajna žlička sladke mlete paprike
  • čajna žlička mešanice suhih domačih zelišč (timijan, šetraj, zelena, origano, luštrek, peteršilj, rožmarin)
  • pol čebule (manjša kar cela)
  • sol po okusu
  • 2 jušni žlici sezamovega olja
  • voda za dolivanje (cca 1dl postopno)
  • 2 zrna česna
  • sveže mlet poper
  • malo oljčnega olja za okus (po želji)

Priloga:

  • 2,5 dl dolgozrnatega parabold riža (200 g)
  • 3 kratna količina vode za kuhanje
  • sol po okusu

Količine so primerne za dve osebi, čas priprave 30 do 40 minut.

Piščančja krilca z bučkami in rižem – postopek priprave

V vrečko z krilci nasipajte čajno žličko sladke mlete paprike, čajno žličko zdrobljene mešanice suhih domačih zelišč, sol po okusu in dve jušni žlici sezamovega olja. Vrečko z zgornje strani zaprite tako, da jo večkrat zavrtite. V njej naj ostane toliko zraka, da boste sestavine v vrečki lahko lepo vrteli in jih dobro premešali. Zmes naj nato počiva nekaj časa, da se sestavine lepo povežejo.

Oprano bučko po dolžini ne povsem do konca prerežite na dva dela in jo narežite na rezine (če imate več manjših bučk lahko rezine ostanejo kar okrogle). Čebulo očistite in narežite na poljubne kose.

V trikratno količino osoljene vode dajte kuhat 2,5 dl dolgozrnatega riža. Pristavite ponev za pečenje z malo vode. Vanjo zložite marinirana piščančja krilca in preko stresite narezano čebulo. Pecite na tihem ognju pol pokrito in po potrebi prilijte vode.

Po 15 minutah krilca obrnite in podušite še z druge strani. Dušite pol pokrito in po potrebi premešajte ali dolijte kakšno kapljico vode. Narezane bučke dodajte ko so krilca že skoraj pečena saj jih ni potrebno termično obdelovati predolgo. Če želite res okusno, sočno in hrustljavo prilogo naj bodo bučke pripravljene “al dente”.

Na drobno sesekljajte dva zrna česna in jih z nekaj žlicami oljčnega olja posipajte po vrhu krilc. Premešajte.

Krilca ločite od bučk na eno stran ponve, na drugi pa pustite samo dušene bučke. Preko bučk dodajte riž in sestavine rahlo premešajte. Po potrebi in lastnem okusu še začinite z sveže mletim poprom.

Med dušenjem pripravite sezonsko svežo solato. K obroku se poda tudi kozarec temnega vina. Pred obrokom pa je seveda obvezen kozarec mlačne vode za boljšo prebavo.

Pameten nasvet
Za pripravo marinade uporabite kar vrečko v kateri ste piščančja krilca prinesli od mesarja. Tako bo kuhinja ostala čista, vi pa boste imeli manj dela. Sama večkrat uporabim še en trik, ki mi prihrani čas. Riž vedno kuham le v slani vodi in če ga kaj ostane lahko naredim še rižev narastek za naslednji dan. Lahko pa riža s tem namenom že skuhate nekoliko več.
O sestavinah in prehranski vrednosti
Tako sestavljen obrok vsebuje vsa makro hranila in obilo mineralov ter vitaminov potrebnih za dobro prebavo in počasno razgradnjo hranil. Ravno zaradi kombinacije hranil, ki imajo skupaj nizek glikemični indeks bo dvig krvnega sladkorja počasen in siti boste z zadostno količino energije še kar lep čas. Bodite pozorni na temperaturo na kateri pripravljate jedi – čebula se ne sme zažgati ali porjaveti (takrat se tvori kancerogena snov akrolein). Beljakovine morajo ostati sočne in ne trde saj so kot takšne slabo prebavljive in telo zakisajo še bolj kot običajno. Obrok je primeren za diabetike kot tudi za vse, ki želite ohranjati zdravo telesno težo in zdravje.
Ocena:
Skupaj: 2 Povprečno: 5]

Irena Franić

Pravilna dieta je »način življenja«, le tako je lahko uspešna na dolgi rok brez stresa in nenehnih odrekanj. Samo tako si lahko pridobimo zadostno količino energije in ohranimo svoje zdravje, da smo se sposobni spopadati z današnjim hitrim tempom in obveznostmi, ki jih nalaga življenje. Zato vedno razmišljam o tem kako z lastno žlico ohraniti svoje zdravje in dobro počutje z veliko mero hedonizma in ekonomičnim pristopom v gospodinjstvu. Okusno pripravljeno hrano vedno jem počasi, tako je užitek večji in traja dlje, tako zadovoljim vse moje čute, zadovoljno pa je tudi moje telo. Hrana mi daje pravo energijo in dobro se počutim v svoji koži. Moj »način življenja« bi rada delila z vami! Vesela bom, če boste iz tega čudovitega potovanja v magični svet kulinarike odšli bogatejši za kakšno koristno izkušnjo, ki vam bo kasneje v pomoč tudi v domači kuhinji. Med mojimi recepti vas bo vedno čakal tudi komentar o prehranski vrednosti obroka. Tako boste vedeli, da ste jedli tudi zdravo (ne samo za Obliznit Prste). Kaj več pa boste seveda prebrali v knjigi . . . Z živili ravnajte gospodarno in predvsem spoštljivo saj imajo kot vsaka materija v vesolju svoje zakonitosti, energijo in namen. Spoštujte in ohranjajte kar vam je dano saj tako ohranjate tudi sebe.

Dodaj odgovor