Segedin golaž bolj zdravo
Print Friendly, PDF & Email

Pripravite segedin golaž bolj zdravo in ohranite zajetno količino zdravju potrebnih sestavin. To je okusna, zdrava in hitro pripravljena jed, lahko jo pripravite tudi dan prej saj je pogreta še boljšega okusa.  Segedin golaž je madžarska tradicionalna jed, ki smo jo v naših krajih vzeli za svojo ime pa je dobila po madžarskem pisatelju in novinarju Székely Józsefu. Legenda pravi, da je jed nastala po naključju, ko je omenjeni gospod zelo lačen prišel v gostilno in mu niso imeli ponuditi ničesar druga kot kislo zelje in nekaj mesa. Natakarju je naročil naj mu obe jedi kar pomešajo.

segedin-golaz-bolj-zdravo-9

Segedin golaž bolj zdravo – pripomočki:

  • deska za rezanje
  • nož
  • večja posoda z odebeljenim dnom in pokrovko

Segedin golaž bolj zdravo – sestavine:

  • segedin-golaz-bolj-zdravo-1500 g svinjsko stegno
  • 800 g kislega zelja
  • 1 velika čebula
  • 1 do 2 veliki žlici sladke mlete paprike
  • sol
  • 2 dl domačega paradižnikovega soka (recept za pripravo lahko preberete tukaj)
  • 5 žlic oljčnega olja
  • 3 do 4 zrne česna
  • sveže mleti poper
  • lovorov list
  • žlička mešanice domačih posušenih zelišč (peteršilj, luštrek, zelena, timijan)

Po želji lahko dodate pekočo sveže mleto papriko, posušena stebla zelišč za boljšo aromo in pred serviranjem kislo smetano.

Količina sestavin je primerna za dve lačni osebi. Čas priprave cca 45 minut.

Segedin golaž bolj zdravo – postopek priprave

Veliko čebulo očistite, nasekljajte na drobno, dodajte vodo, 1 do 2 veliki žlici mlete sladke paprike, posušene začimbe in lovorov list.

segedin-golaz-bolj-zdravo

Na manjše kose narežite meso in ga dodajte v lonec. Po potrebi še zalijte z malo vode in posolite.

segedin-golaz-bolj-zdravo-4

Vse sestavine kuhajte na tihem ognju dobre pol ure, da se meso zmehča in občasno pomešajte.

segedin-golaz-bolj-zdravo-a

Ko je meso mehko dolijte paradižnikov sok, dodajte narezano kislo zelje in vse premešajte. Če želite gostejšo jed dodajte v vodi razžvrkljano žličko polnovredne pšenične moke in še pokuhajte nekaj minut.

segedin-golaz-bolj-zdravo-8

Kuhajte še 10 minut in ugasnite ogenj. Šele sedaj dodajte sveže strt česen in oljčno olje, premešajte in pustite nekaj minut, da se sestavine povežejo. Sedaj lahko dodate tudi žličko kisle smetane.

segedin-golaz-bolj-zdravo-7

Pameten nasvet
Po želji lahko segedin golaž bolj zdravo pripravite bolj jušno ali bolj gosto. Ko ga servirate na krožnik ga še dodatno posujte s sveže mletim črnim poprom in sveže mleto pekočo papriko. Segedin golaž je izvorno madžarska jed in zato je mleta paprika obvezna sestavina s katero nikar ne skoparite.

segedin-golaz-bolj-zdravo-11

O sestavinah in prehranski vrednosti
Svinjini, ki je pri starejših živalih težje prebavljiva lahko prebavljivost izboljšamo, če meso temeljito termično obdelamo. Vendar na tihem ognju saj je preveč koagulirana beljakovina enako težko prebavljiva. Na 100 g živila manj mastna svinjina v povprečju vsebuje 120 kcal od tega 30,8 kcal iz maščob in 89,6 kcal in beljakovin. Glikemičnega indeksa ji ne merimo saj meso ne vsebuje ogljikovih hidratov. Meso vsebuje tudi zajetne količine kalija (366 mg), fosforja (226 mg), natrija (50 mg), kalcija (5 mg), cinka (2 mg) ter v manjših količinah tudi železo in selen. Kislo zelje ima nizek glikemični indeks (le 15), eno tretjino vseh ogljikovih hidratov v kislem zelju sestavljajo prehranske vlaknine, ki upočasnijo porast krvnega sladkorja, pospešujejo prebavo ter pozitivno vplivajo na črevesno mikrofloro. Vsebuje malo kalorij zato ga s prehranskega vidika lahko kombinirate s kalorično bogatejšimi prilogami (rezina polnovrednega kruha, polenta ali pire krompir). Je tudi bogat vir vitamina C in karotenoidov ter mineralov cinka, železa in kalija. Da boste ohranili bogat nabor koristnih termo labilnih sestavin kislo zelje termično obdelujte zelo kratko. Užitno je tudi surovo zato ni nič narobe, če je še nekoliko trdo. Oljčno olje in česen dodajte na koncu saj boste na ta način še dodatno izboljšali prehransko vrednost in okus jedi. Tako pripravljena jed je primerna za diabetike in vse tiste, ki želijo s pravilno pripravljeno hrano zadovoljiti snovne potrebe svojega telesa. Če želite povečati kalorično vrednost segedin golaža bolj zdravo ga ponudite z rezino polnovrednega kruha, polento ali kuhanim krompirjem.
Ocena:
Skupaj: 4 Povprečno: 4]

Irena Franić

Pravilna dieta je »način življenja«, le tako je lahko uspešna na dolgi rok brez stresa in nenehnih odrekanj. Samo tako si lahko pridobimo zadostno količino energije in ohranimo svoje zdravje, da smo se sposobni spopadati z današnjim hitrim tempom in obveznostmi, ki jih nalaga življenje. Zato vedno razmišljam o tem kako z lastno žlico ohraniti svoje zdravje in dobro počutje z veliko mero hedonizma in ekonomičnim pristopom v gospodinjstvu. Okusno pripravljeno hrano vedno jem počasi, tako je užitek večji in traja dlje, tako zadovoljim vse moje čute, zadovoljno pa je tudi moje telo. Hrana mi daje pravo energijo in dobro se počutim v svoji koži. Moj »način življenja« bi rada delila z vami! Vesela bom, če boste iz tega čudovitega potovanja v magični svet kulinarike odšli bogatejši za kakšno koristno izkušnjo, ki vam bo kasneje v pomoč tudi v domači kuhinji. Med mojimi recepti vas bo vedno čakal tudi komentar o prehranski vrednosti obroka. Tako boste vedeli, da ste jedli tudi zdravo (ne samo za Obliznit Prste). Kaj več pa boste seveda prebrali v knjigi . . . Z živili ravnajte gospodarno in predvsem spoštljivo saj imajo kot vsaka materija v vesolju svoje zakonitosti, energijo in namen. Spoštujte in ohranjajte kar vam je dano saj tako ohranjate tudi sebe.

Dodaj odgovor