Jagodna marmelada s kutinovim pektinom
PrintFriendly and PDF

Pripravite jagodno marmelado s kutinovim pektinom, ki bo zaradi dodanega pektina nekoliko bolj gosta kot običajno in primerna tudi za diabetike. Kdo si ne želi dišečih jagod pospravit in podaljšat srečanje z njimi skozi vse leto? A jagode imajo svoj problem zaradi katerega se mnogi tej ideji odrečejo. Vsebujejo velik delež vode zaradi katere je marmelada preveč tekoča? Poskusite moj recept. Če dobite jagode iz ekološke pridelave, ki res omamno dišijo in so tudi primerno sladke je to odlično podaljšanje jagodne sezone . . .

Jagodna marmelada s kutinovim pektinom – pripomočki:

  • nož
  • posoda za pranje jagod
  • cedilka
  • kuhinjska tehtnica
  • deska
  • lonec za kuhanje marmelade
  • pripomoček za mešanje
  • lonček za pripravo pektina
  • stekleni kozarčki s pokrovi za shranjevanje

Jagodna marmelada s kutinovim pektinom – sestavine:

Namesto kutinovega pektina lahko dodate dve jušni žlici naravnega gostila agar-agar v prahu pomešanega z žlico sladkorja ali nekaj lističev želatine. V tem primeru jagodna marmelada ne bo tako primerna za diabetike saj ji naravni pektin ne bo znižal glikemičnega indeksa na ustrezno raven.

Jagodna marmelada s kutinovim pektinom – postopek priprave

Sveže nabrane jagode očistite, operite in pustite v cedilki, da se dobro osušijo. Lahko jih za nekaj časa položite na kuhinjski prtič. Jagode narežete na rezine.

Kuhajte na tihem ognju, da spustijo vodo. Med kuhanjem večkrat poberite peno, ki se nabere na vrhu.

V tekočo vsebino položite cedilko in zajemite 2 do 3 zajemalke jagodnega soka.

Sok prelijte v manjši lonec in vanj stresite zamrznjene pečke kutin, ki ste jih zamrznjene prihranili od jesenskega kuhanja kutinove marmelade. Kutinov pektin s katerim so pečke zajetno obložene je topen v vroči tekočini in bo jagodni sok zgostil. Skupaj z 500 g sladkorja ga dodajte marmeladi.

Pokuhajte se 20 do 30 minut na tihem ognju in pripravljeno marmelado nalijte v vroče steklene kozarčke. Pri delu z vročimi kozarčki si lahko pomagate s kuhinjskim prtičem ovitim okrog vročega kozarčka. Napolnjene polagajte nazaj v ogreto pečico in jih  čez noč pustite v pečici, da se počasi ohladijo.

Jagodna marmelada s kutinovim pektinom je namazana na kruhu z maslom tako hitro pošla, da nisem utegnila narediti primerne fotografije??

Pameten nasvet
Gostoto marmelade preverite tako, da žlico marmelade na krožničku ali v skodelici postavite za nekaj minut v zamrzovalnik. Ko se nekoliko ohladi bo pokazala svojo gostoto. Ker jagode zaradi letine lahko vsebujejo različno razmerje suhe snovi in vode je tu pravi trenutek, da dodate še nekoliko omenjenih snovi za zgostitev če bo le to potrebno. 
O sestavinah in prehranski vrednosti
Jagode vsebujejo veliko vode (tudi do 90 %) in imajo nizko energijsko vrednost (od 35 do 46 kcal/100 g živila) zato so primerne za shujševalne diete. Polne so železa, natrija, kalija, fosforja, različnih sadnih kislin ter vitaminov A, B1, B2 in C. Pigmenti antociani, ki so znani kot dobri antioksidanti dajejo sadežem rdečo barvo. Raje izberite dražje jagode iz ekološke pridelave saj je njihova barva naravna, imajo močnejšo aromo in vsebujejo več hranil ter manj vode. Jagode po nižji ceni, ki so kot narisane so lahko polne vode, brez okusa in dozorele s pomočjo pomožnih tehnoloških sredstev. Od njih s prehranskega vidika vsekakor ne boste dobili niti tistega kar ste plačali. Z dodatkom naravnega pektina, ki je za naše telo neprebavljiv ogljikov hidrat, nabrekne in veže vodo ne boste marmelade samo zgostili ampak dodali še dodatno količino prehranskih vlaknin. Marmelada bo zaradi znižanega glikemičnega indeksa primerna tudi za diabetike in tiste ki se radi sladkajo zdravo. Zaradi božanskega okusa je potrebno še opozorilo, ne pretiravajte v količini . . .
Ocena:
Skupaj: 0 Povprečno: 0]

Irena Franić

Pravilna dieta je »način življenja«, le tako je lahko uspešna na dolgi rok brez stresa in nenehnih odrekanj. Samo tako si lahko pridobimo zadostno količino energije in ohranimo svoje zdravje, da smo se sposobni spopadati z današnjim hitrim tempom in vsemi obveznostmi, ki nam jih nalaga življenje. Vedno razmišljam o tem kako z lastno žlico ohraniti svoje zdravje in dobro počutje z veliko mero hedonizma in ekonomičnim pristopom v gospodinjstvu. Zase bi rekla, da jem počasi, okusno in z užitkom, ki zadovolji vse moje čute in tudi samo telo. Hrana mi daje pravo energijo in dobro se počutim v svoji koži. Moj »način življenja« bi rada delila z vami! In vesela bom, če boste iz tega čudovitega potovanja v magični svet kulinarike odšli bogatejši za kakšno koristno izkušnjo, ki vam bo kasneje v pomoč tudi v domači kuhinji. Med mojimi recepti vas bo vedno čakal tudi komentar o prehranski vrednosti obroka. Tako boste vedeli, da ste jedli tudi zdravo (ne samo za Obliznit Prste). Z živili ravnajte gospodarno in predvsem spoštljivo saj imajo kot vsaka materija v vesolju svoje zakonitosti, energijo in namen. Spoštujte in ohranjajte kar vam je dano saj tako ohranjate tudi sebe.

Dodaj odgovor

Hvala, da nas berete. 🙂

Ste že všečkali našo stran?