Pečena jajca s pršutom in kislim zeljem
Print Friendly, PDF & Email

Prehransko bogat zajtrk je nekaj kar bi moralo biti na dnevnem redu vsakega posameznika, tako majhnega, kot velikega. Če želite skozi vse življenjsko obdobje ohranjati pravilno telesno težo in zadostno količino energije si pripravite pečena jajca s pršutom in kislim zeljem. Dodajte tudi posušena zelišča in svež česen. Mamljivo bo dišalo po vaši kuhinji …

pecena-jajca-s-prsutom-in-kislim-zeljem-8

Pečena jajca s pršutom in kislim zeljem – pripomočki:

  • deska
  • oster nož za rezanje pršuta
  • ponev
  • lopatka za obračanje jajc

Pečena jajca s pršutom in kislim zeljem – sestavine:

  • pecena-jajca-s-prsutom-in-kislim-zeljem-1dve domači jajci po osebi
  • 5 dag kratko narezanega pršuta po osebi
  • nekaj žlic sezamovega olja za peko
  • mešanica domačih posušenih zelišč (origano, bazilika, zelena, luštrek, peteršilj)
  • sveže mleti poper
  • sveže mleta čili paprika
  • na lističe narezano zrno česna po osebi

Za dodatek:

  • dve rezini domačega polnovrednega kruha
  • skodelica zelenega čaja iz ekološke pridelave

Pečena jajca s pršutom in kislim zeljem – postopek priprave

Pršut narežete na tanke kratke rezine in ga enakomerno razporedite po ponvi za peko. Preko posipajte zdrobljena zelišča in pokapljajte s sezamovim oljem.

pecena-jajca-s-prsutom-in-kislim-zeljem-2

Ko se pršut nekoliko popraži dodajte na tanke lističe zrezan česen in cela jajca. Ne mešajte.

pecena-jajca-s-prsutom-in-kislim-zeljem-3

pecena-jajca-s-prsutom-in-kislim-zeljem-4

Jajca naj zakrknejo toliko, da jih boste z lopatko brez težave obrnili. Ko jih obrnete ugasnite ogenj in jajca pustite na ponvi še minuto.

pecena-jajca-s-prsutom-in-kislim-zeljem-5

Pečena jajca dvignite z lopatko in jih na krožnik položite obrnjeno z pršutom spodaj. Po vrhu dodajte sveže mleta čili in poper. Ponudite z dvema rezinama domačega polnovrednega kruha in kislim zeljem. Za boljšo prebavo in resorpcijo hranil dodajte skodelico svežega zelenega čaja.

pecena-jajca-s-prsutom-in-kislim-zeljem-7

Jajca naj bodo pečena tako, da je rumenjak še tekoč. Vanj boste lahko pomočili košček kruha . . .

pecena-jajca-s-prsutom-in-kislim-zeljem-9

Pameten nasvet
Za pripravo uporabite sezamovo olje, ki je eno od najstabilnejših olj saj vsebuje najmočnejši antioksidant sezamol in zato je primerno za segrevanje.
O sestavinah in prehranski vrednosti
Zjutraj ima naše telo sposobnost prebaviti vse kar mu ponudimo saj ima v izobilju vse encime in hormone, ki so za to potrebni. V časovnem zamiku pol ure ko vstanemo pričakuje hranila, če mu le teh ne damo vklopi tako imenovani “špar program” in začne zaloge hranil v našem telesu porabljati bolj ekonomično. Povedano po domače pojejte zajtrk vsak dan če želite ohraniti zdravo telesno težo. Jajca tudi preprečujejo večerno “voljčjo lakoto”. Če zjutraj jemo beljakovinsko bogato hrano, obstaja manjša verjetnost, da bomo zvečer lakomno hlastali za nezdravimi prigrizki. Če bi torej radi izgubili kakšen kilogram, si za zajtrk privoščite kakšno jajce. Na splošno mora biti zajtrk kar se da hranilno bogat in pester. V zmernih količinah imajo jajca mnoge pozitivne učinke na naše zdravje zato jih nikar ne izključite iz svojega jedilnika. Ko govorimo o živalskih beljakovinah je potrebna le prava mera brez pretiravanja. Z dodatkom kislega zelja ste obrok lepo zaokrožili in mu s prehranskega vidika dodali zajetno količino mineralov, vitamina C, prebiotikov (balastne snovi v zelju) in probiotikov (mlečno kislinske bakterije). Glikemični indeks tako sestavljenega obroka ni visok a je energetsko dovolj bogat, da boste ostali siti zelo dolgo. Velika poraba zelenega čaja v zadnjih letih je pripeljala do prevelike pridelave in posledično kontaminacije zemlje z umetnimi gnojili in fito farmacevtskimi sredstvi. Če se le da posezite po zelenem čaju iz ekološke pridelave. Od vseh pravih čajev prav zeleni čaj vsebuje največ antioksidantov. Le ti med drugim pomagajo pri izgubljanju telesne teže saj topijo maščobe ter spodbujajo metabolizem in pomagajo jetrom k učinkovitejšemu delovanju. Zeleni čaj ima še mnoge druge pozitivne učinke na naše zdravje in boljše počutje.

Tako sestavljen obrok je primeren tudi za diabetike.

Ocena:
Skupaj: 2 Povprečno: 4.5]

Irena Franić

Pravilna dieta je »način življenja«, le tako je lahko uspešna na dolgi rok brez stresa in nenehnih odrekanj. Samo tako si lahko pridobimo zadostno količino energije in ohranimo svoje zdravje, da smo se sposobni spopadati z današnjim hitrim tempom in obveznostmi, ki jih nalaga življenje. Zato vedno razmišljam o tem kako z lastno žlico ohraniti svoje zdravje in dobro počutje z veliko mero hedonizma in ekonomičnim pristopom v gospodinjstvu. Okusno pripravljeno hrano vedno jem počasi, tako je užitek večji in traja dlje, tako zadovoljim vse moje čute, zadovoljno pa je tudi moje telo. Hrana mi daje pravo energijo in dobro se počutim v svoji koži. Moj »način življenja« bi rada delila z vami! Vesela bom, če boste iz tega čudovitega potovanja v magični svet kulinarike odšli bogatejši za kakšno koristno izkušnjo, ki vam bo kasneje v pomoč tudi v domači kuhinji. Med mojimi recepti vas bo vedno čakal tudi komentar o prehranski vrednosti obroka. Tako boste vedeli, da ste jedli tudi zdravo (ne samo za Obliznit Prste). Kaj več pa boste seveda prebrali v knjigi . . . Z živili ravnajte gospodarno in predvsem spoštljivo saj imajo kot vsaka materija v vesolju svoje zakonitosti, energijo in namen. Spoštujte in ohranjajte kar vam je dano saj tako ohranjate tudi sebe.

Dodaj odgovor