Slastna vratovina z zelenjavo na hitro
Print Friendly, PDF & Email

Poznate tisti občutek, ko je jed pripravljena tako dobro, da je prav sladka? Ko vratovino popečemo na hitro v lastnem soku in soku, ki ga pusti zelenjava, dobimo tisti sladek in lepljiv okus, ki nam nariše nasmešek na obraz in najraje bi polizali krožnik …

Slastna vratovina z zelenjavo na hitro
Slastna vratovina, ki vas bo pripravila do tega, da poližete še krožnik . . .

Pripomočki za vratovino z zelenjavo

  • nož za rezanje zelenjave
  • ponev
  • lonec za kuhanje raviolov
  • strgalo za parmezan

Sestavine za vratovino z zelenjavo

  • trije debelejši odrezki vratovine brez kosti
  • mlada čebula
  • ena rdeča rogata paprika
  • četrt glave srednje velikega mladega zelja
  • sveži žajbljevi listi in vejica origana
  • sol in poper
  • sezamovo olje
Slastna vratovina z zelenjavo
Meso nekoliko prej začinimo s sladko mleto papriko, soljo in poprom.

Priprava vratovine z zelenjavo

Ponev dobro segrejemo in dodamo nekaj kapljic sezamovega olja. Dodamo vratovino, sveža zelišča, čebulo in papriko. Po potrebi dodamo žlico ali dve vode. Pokrijemo za nekaj minut. Nato dodamo grobo narezano zelje in še za nekaj minut pokrijemo. Zrezke obrnemo in jih naglo popečemo še na drugi strani. Zelenjava, ki smo jo uporabili v receptu se lahko uživa tudi surova zato jo lahko pripravimo “al dente”, na ta način bomo tudi ohranili več vitaminov in drugih termolabilnih snovi.

 

Medtem ko pečemo zrezke in zelenjavo, zavremo osoljeno vodo in skuhamo raviole. Na grobo naribamo mladi sir. Zraven lahko ponudimo mešano mlado solato.

Nasvet
:

Podolgovata rdeča paprika in mlada čebula bosta jedi dodali prijetno lepljiv in sladek okus, zato ju, ne glede na ostale sestavine, uporabite vedno. Kadar se nam v hladilniku nabere malo ene in malo druge zelenjave in vsega skupaj ni za pošten obrok, lahko vse dodamo k tem okusnim zrezkom in naredimo recept malo drugačen.

O sestavinah:

Zrezkov nikakor ne zapecimo preveč, saj so preveč koagulirane (beri prekurjene) beljakovine težko prebavljive. Uporabimo sezamovo olje, ki je na visoki temperaturi zelo stabilno. Pri drugih oljih velja, da jih ne segrevamo, saj se lahko tvori akrolein, ki je zelo kancerogen. Rak debelega črevesa se pogosteje pojavlja pri ljudeh, ki uživajo veliko mesa z žara. Če že zaradi boljšega okusa, olivno olje dodajmo, ko je jed gotova, saj bomo tako ohranili dobre lastnosti hladnega stiskanja. Žajbelj in čebula vsebujeta antiseptične snovi, zelje pa veliko vlaknin, ki bodo pomagale ohranjati našo črevesno mikrofloro v dobri kondiciji. Z vnosom vlaknin in beljakovin bomo znižali glikemični indeks in tako bo jed primerna tudi za diabetike, čeprav smo kot prilogo dodali raviole, ki so narejeni iz bele moke. Pri sestavi kompleksnega obroka nam bo pomagala tudi solata in nariban mladi sir.

 

Ocena:
Skupaj: 5 Povprečno: 4.4]

Irena Franić

Pravilna dieta je »način življenja«, le tako je lahko uspešna na dolgi rok brez stresa in nenehnih odrekanj. Samo tako si lahko pridobimo zadostno količino energije in ohranimo svoje zdravje, da smo se sposobni spopadati z današnjim hitrim tempom in obveznostmi, ki jih nalaga življenje. Zato vedno razmišljam o tem kako z lastno žlico ohraniti svoje zdravje in dobro počutje z veliko mero hedonizma in ekonomičnim pristopom v gospodinjstvu. Okusno pripravljeno hrano vedno jem počasi, tako je užitek večji in traja dlje, tako zadovoljim vse moje čute, zadovoljno pa je tudi moje telo. Hrana mi daje pravo energijo in dobro se počutim v svoji koži. Moj »način življenja« bi rada delila z vami! Vesela bom, če boste iz tega čudovitega potovanja v magični svet kulinarike odšli bogatejši za kakšno koristno izkušnjo, ki vam bo kasneje v pomoč tudi v domači kuhinji. Med mojimi recepti vas bo vedno čakal tudi komentar o prehranski vrednosti obroka. Tako boste vedeli, da ste jedli tudi zdravo (ne samo za Obliznit Prste). Kaj več pa boste seveda prebrali v knjigi . . . Z živili ravnajte gospodarno in predvsem spoštljivo saj imajo kot vsaka materija v vesolju svoje zakonitosti, energijo in namen. Spoštujte in ohranjajte kar vam je dano saj tako ohranjate tudi sebe.

Dodaj odgovor